اینجانب ضمن عذرخواهی محضر قضات شریف و روحانیت معززی که از اطلاق کلام اینجانب رنجیده اند. شعبه ها و دادگاه های زیادی را می شناسم که براساس مقررات و قوانین و بر سیره مولای متقیان عمل می کنند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: شعبه ها و دادگاه های زیادی را می شناسم که براساس مقررات و قوانین و بر سیره مولای متقیان عمل می کنند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از انتشار گفت وگویی با شفقنا درباره مهجوریت نهج البلاغه که در بخشی از صحبت های خود به نکاتی در مورد قوه قضائیه و روحانیت اشاره داشته است ؛ توضیحاتی داده که در ادامه می خوانید:

بدیهی است در هر مجموعه ای که مورد نقد قرار می گیرد افراد صالح و شایسته ای هستند که آن نقد متوجه آنها نمی شود. در زمان نقد انصاف این است که حوزه و دستگاه به صورت مطلق مورد خطاب نیست.
الحمدلله مجموعه قوه قضائیه به عنوان اصلی ترین مرکز عدل و انصاف، از قضات و کارمندانی برخوردار است که براساس تعالیم قرآن و سیره اهل بیت (علیهم السلام) بویژه سیره علوی رفتار می کنند و اینجانب شهادت می دهم دوستان خوبی را در سطح مدیران و قضات و کارشناسان می شناسم که با زحمات شبانه روزی از حقوق مردم دفاع می کنند و موجب زینت این قوه هستند.

حقیقت مطلب این است که حجم ۱۵ میلیون پرونده و کمبودهای مالی و نیروی انسانی در این قوه موجب شده است خدمات این عزیزان برجسته نباشد.
اینجانب ضمن عذرخواهی محضر قضات شریف و روحانیت معززی که از اطلاق کلام اینجانب رنجیده اند. شعبه ها و دادگاه های زیادی را می شناسم که براساس مقررات و قوانین و بر سیره مولای متقیان عمل می کنند.
انتظار می رود رسانه ها و صدا و سیما نمونه هایی از این موارد را برای مردم به نمایش بگذارند. کارشناسان فرهنگی و اجتماعی اعتقاد دارند امروزه ریشه بعضی از آسیب های فرهنگی و اجتماعی به علت دور شدن از فرهنگ قرآن کریم و نهج البلاغه است و راه رهایی از این گرفتاری ها بازگشت به قرآن است.

الحمدلله در حوزه های علمیه و دانشگاه ها و بویژه در قوه قضائیه فعالیت های گسترده پژوهشی و تبلیغی و ترویجی در حال اجرا است که بخشی از آن به حوزه مأموریت ما ارتباط پیدا میکند.
در پایان از خداوند مسئلت دارم که اسبابی فراهم شود تا فرهنگ قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) در جامعه ما جاری و ساری گردد، انشاءالله.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.