عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: در حال حاضر عمده مشکل واحدهای تولیدی راکد در استان سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی است.   به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، حسین پیرموذن در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: طبق آئین نامه اجرایی حمایت صنعتی از واحدهای تولیدی در کل کشور نسبت به حمایت از این واحدها در استان اردبیل نیز اقدام شده و کارخانجات و واحدهای مشکل دار که عمدتا با مسایلی همچون نبود نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو هستند در حال احصاست. 
وی با اشاره به اینکه در استان اردبیل براساس تصمیم گیری شورای کارگری پرونده ها را پذیرش می کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هئیت حمایت از صنعت در کشور دارای اختیارات و امکانات مناسبی در سطح کشور است که از محل مابه التفاوت یارانه ها نسبت به حل مشکلات واحدهای تولیدی در آستانه رکود و تعطیلی حمایت می شود.   رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با یادآوری اینکه معضلات و مشکلات صاحبان سرمایه در این هیئت بررسی شده و برای رفع مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی اقدام می شود، بیان کرد: ما در روزهای گذشته برای استان هایی نظیر اصفهان و تبریز بالغ بر 20 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم که با اختصاص این میزان اعتبار مشکلات این واحدها را که با وجود بیش از یک هزار و 200 نفر کارگر در آستانه تعطیلی قرار گرفته بودند رفع می شود. 
پیرموذن از استاندار اردبیل نیز خواست؛ با انتخاب کارشناسان در این بخش نسبت به احصای واحدهای تولیدی مشکل دار در استان که در استانه تعطیلی قرار گرفته اند تصمیماتی اتخاذ شده و با معرفی به این هیئت جلوی تعطیلی و راکد آنها نیز گرفته شود. 
وی تصریح کرد: در استان اردبیل نیز این ظرفیت وجود دارد که با معرفی واحدهای تولیدی به هیئت حمایت از صنایع رکود و تعطیلی از این واحدها رخت بربندد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.