'راه آهن میانه-اردبیل'
با تلاش مسئولان استانی این طرح امسال جزء طرح های اولویت دار ریلی کشور قرار گرفت و منابع مالی پیش بینی شده برای آن به بیش از 5 برابر افزایش پیدا کرده است.
طبق اعلام بهنام جو از اردیبهشت سال 97 با نصب روزشماری در مرکز استان ظرف مدت 3 سال و تا اردیبهشت ماه 1400 این طرح تکمیل می شود.

'بیمارستان 1000 تختی'
همه استان به ویژه مراکز درمانی مستقر در مرکز استان از کمبود تخت، بسیار رنج می برند.
مجموع تخت های موجود در اردبیل کمی بیش از 1000 تخت است که با پیگیری و تلاش های بهنام جو در این مدت، مقدمات احداث بیمارستان1000 تختی بدون اتکا به منابع دولتی و با استفاده از فاینانس خارجی و مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به انجام رسید.

'طرح زمستان بیدار'
خروج قطب های گردشگری استان از حالت فصلی و تداوم حضور گردشگران در فصول سرد سال در استان از محوری ترین تصمیمات بهنام جو برای توسعه گردشگری بوده و در این راستا علاوه بر تعیین تکلیف و مساعدت برای تکمیل طرح های زمستانی، ارتقاء بهره وری پیست های اسکی و مجموعه های تله کابین و تله سیژ را در دستور کار قرار داده است.

'خلق کانون های جدید گردشگری'
توجه به ظرفیت های گردشگری مناطق مختلف جغرافیایی استان یکی دیگر از گام ها بوده است.
موافقت اولیه برای ایجاد کانون های جدید گردشگری در شمال و جنوب استان در بخش هایی مانند استفاده از ظرفیت دریاچه ها و احداث پل های معلق صادر شده است.

'بزرگراه ها و جاده های جدید'
اخذ موافقت وزارت راه و شهرسازی برای شروع عملیات چهاربانده کردن جاده های نیر-سراب و نمین-آستارا از گام های مهم توسعه شبکه بزرگراهی است که در دوماه اخیر به انجام رسید. عملیات جاده ارتباطی کلور-درام ماه جاری آغاز شد.همچنین اعتبارات و شتاب طرح ها افزایش یافته و محورهای رضی-گرمی و اردبیل-مشگین شهر شتاب چشمگیری گرفته اند.

'تعیین تکلیف پتروشیمی'
یکی از طرح هایی که سالها در استان بلاتکلیف رها شده بود، پتروشیمی اردبیل بود. از همان روزهای اول گام اساسی برای تعیین تکلیف آن توسط استاندار اردبیل برداشته شد. مساعدت و پیگیری مسئولان شرکت سرمایه گذاری نسبت به عقد قرارداد با یک شرکت متخصص ایتالیایی، گام عملیاتی بود که در این راستا برداشته شد.

'توسعه تجارت خارجی'
حل مشکل زیرساخت های ارتباطی و انرژی منطقه ویژه اقتصادی نمین و کلنگ زنی اولین واحد صنعتی در این منطقه، پیگیری موثر و انتصاب مسئول مستقیم برای منطقه آزاد تجاری-صنعتی و تحرک بخشی به مطالعات بندر خشک از گام هایی بود که در راستای توسعه تجارت خارجی استان و ورود به بازارهای جهانی انجام شد.

'رونق تولید و اشتغال کشاورزی'
بخش کشاورزی در حال حاضر مهم ترین منبع درآمد استان است. در 100روز اخیر، تدبیر لازم برای افزایش تولید در واحد سطح و همچنین افزایش اراضی زراعی و واحدهای دامی و افزایش راندمان آب در کشاورزی از سال زراعی آتی به انجام رسیده و برای کشاورزی مدرن و اقتصادی، چندین طرح عملیاتی کلید خورده است.

'شتاب در پرداخت تسهیلات'
یکی از محرک های بخش تولید و اشتغال کمک به سرمایه گذاری و سرمایه درگردش واحدهای تولیدی و صنعتی است.در سه ماه گذشته بیش از 200 میلیارد تومان در قالب انواع تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.
در ثبت نام و بررسی تسهیلات اشتغال فراگیر و توسعه روستایی هم جزء استانهای پیشتاز هستیم.

'برنامه ریزی برای 20000 شغل'
با بررسی طرح های نیمه تمام، اقدامات عملیاتی برای تکمیل و بهره برداری از چند طرح بزرگ در سال 97 به انجام رسیده است و همچنین با حمایت های مجموعه مدیریت استان از سرمایه گذاری های بخش های خصوصی و عمومی غیردولتی، زمینه تحقق 20000 فرصت شغلی پایدار در سال 97 فراهم شده است.
بیان خدمات به معنی نادیده گرفتن ضعف های موجود در مسیر توسعه استان نیست و افکار عمومی به ویژه جوانان، توقع دارند که مجمع محترم نمایندگان استان، مدیران دستگاه های اجرایی، صاحبان ثروت و کارآفرینان؛ استاندار محترم را در این مسیر یاری نمایند.
آقای استاندار هم تلاش های جهادگونه ای خود را تا تحقق وعده ها با همین اراده ادامه دهند و با رعایت سیاست آمایش سرزمینی باشند تا شاهد رفع محرومیت ها و احقاق حقوق شهروندان شریف استان باشیم.
* فعال سیاسی و اجتماعی
انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.