مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: صیانت از حقوق شهروندی در دستور کار تمام دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی قرار گرفته و کارهای ویژه‌ای در این حوزه انجام شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، شفیع شفیعی در جلسه تجلیل از دستگاه‌های برتر در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و پشتیبانی از جبهه مقاومت در استانداری اردبیل اظهار کرد: ما به صورت مرتب جلسات ستاد صیانت از حقوق شهروندی، عفاف و حجاب، ستاد پشتیبانی جبهه مقاومت و احیای امر به معروف و نهی از منکر را با محوریت حوزه سیاسی و اجتماعی برگزار می‌کنیم و سعی داریم تا براساس دستورالعمل‌ها و ابلاغ آئین‌نامه‌ها در این زمینه عملکرد دستگاه‌ها نیز مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه صیانت از حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب چک لیستی را در 12 آیتم با نظارت دقیق بازرسی انجام می‌دهیم تا براساس مستنداتی که ارائه می‌‌شود دستگاه‌های دولتی و اجرایی را با در نظر گرفتن 100 نمره مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: 15 دستگاه در ارزیابی‌ها نمره بیشتر از 80 دریافت کردند که ما از این دستگاه‌های برتر در بخش صیانت از حقوق شهروندی تجلیل می‌کنیم.
شفیعی نمونه طرح‌های ابتکاری را در ادارات یادآور شد و افزود: راه‌اندازی اتاق میز خدمت در شرکت آب منطقه‌ای، صندوق طراحی شده برای جمع‌آوری نظرات و آرا در باب صیانت از حقوق شهروندی و مناسب‌سازی ورودی اداره کل میراث فرهنگی برای معلولان، تدوین منشور حقوق بیمار و پزشک در دانشگاه علوم پزشکی و تدارک دو دستگاه رایانه در امور مالیاتی در هر طبقه برای مراجعین از جمله اقدامات ادارات برای صیانت از حقوق شهروندی است.
وی گفت: در اقتصاد و دارایی فضایی برای صرف صبحانه برای مراجعین و در صنعت و معدن نیز دستگاه‌های دیجیتال نظرسنجی تعریف شده تا براساس آن در کنار تکریم ارباب رجوع صیانت از حقوق شهروندی مورد توجه قرار گیرد.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل بیان کرد: همه دستگاه‌ها براساس مستنداتی که ارائه می‌کنند مورد ارزیابی و نمره‌گذاری قرار می‌گیرند و ما به هیچ وجه در این زمینه به صورت فله‌ای عمل نمی‌کنیم بلکه بررسی مستندات برای ما اصل اساسی است.
شفیعی با قدردانی از همراهی ادارات و دستگاه‌های اجرایی در پشتیبانی جبهه مقاومت و کمک به این امر مهم اظهار کرد: در این زمینه بسیاری از دستگاه‌های اجرایی حمایت و پشتیبانی‌های مادی و معنوی خود را در دو سال اخیر انجام داده‌اند.
وی به ابلاغ قانون جدید حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر اشاره کرد و افزود: قطعا انجام این فریضه واجب الهی زمینه مصونیت از گناه و آلودگی‌ها را به خوبی فراهم می‌آورد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.