به گزارش ایرنا ، فریبرز دهقان روز شنبه افزود: از این تعداد زنان بی‌همسر، 40 هزار و 415 نفر بر اثر براثر فوت و 7 هزار و 509 نیز در پی براثر طلاق نان آور خانواده شده اند.
وی بیان کرد: همچنین 31 هزار و 700 نفراز این زنان در مناطق شهری و 16 هزار نفر نیز در مناطق روستایی زندگی می‌کنند. بیشترین تعداد زنان سرپرست خانوار با 46 درصد در شهرها و عمدتا در اردبیل ساکن هستند.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: نسبت زن بی‌همسر بر اثر طلاق در قیاس با مرد بی‌همسر بر اثر طلاق در کل کشور 1.8 درصد و در استان اردبیل 1.94 است.
دهقان بیان کرد: درصد زنان شوهرکرده بی‌شوهر در کل کشور 14.72 درصد است که این رقم در استان اردبیل 13.94 درصد است.
وی اضافه کرد: در برخی از شهرستان‌های استان نظیر روستاهای خلخال این درصد 19.33 درصد است به طوری که آمار زنان بیوه به نسبت میانگین کشوری بالاتر می‌باشد.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل تعداد زنان بیوه را در کشور 14.72 درصد اعلام کرد و گفت: این آمار در مناطق شهری استان 14.93 درصد و روستاها نیز 14.06 درصد است.
دهقان گفت: در استان اردبیل آمار زنان بیوه در مناطق روستایی بالاتر از آمار شهری است بو این آمار و ارقام نشان می‌دهد که مردان نسبت به زنان در موقع فوت همسر و یا طلاق زودتر اقدام به ازدواج می‌کنند.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.