مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر تعدادی از مساکن مورد نیاز مددجویان و معلولان در سطح استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بهزاد ستاری در جلسه هماهنگی برنامه‌های دهه فجر شهرستان اردبیل اظهار کرد: تعدادی از این واحدهای مسکونی متناسب با شرایط معلولان و مددجویان تکمیل و آماده بهره‌برداری شده تا سرپناهی شایسته برای این خانواده‌ها تامین شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای امسال بیش از 45 واحد مسکن مورد نیاز مددجویان و معلولان با همکاری نهادهای مرتبط تحویل آنها شده است، خاطرنشان کرد: در ایام مبارک دهه فجر قرار است 102 واحد از این مساکن نیز که تکمیل و آماده شده تحویل خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش بیمه داده شود.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه در کنار تامین سرپناه یکی از رویکردهای اصلی بهزیستی تهیه و تدارک طرح‌های اشتغالزا و توانمندی خانواده‌های نیازمند است، گفت: در همین راستا با ظرفیت 150 گروه خودیار برنامه تامین مالی خرد در دو شهرستان شمالی استان اردبیل، بیله‌سوار و گرمی راه‌اندازی می‌شود.
ستاری فعالیت گروه‌های همیار زنان در کمک به اقتصاد خانوار و اشتغال زنان سرپرست خانوار را یادآور شد و افزود: با افتتاح گروه زنان همیار شهرستان گزمی زمینه اشتغال بیش از 180 نفر فراهم می‌آید.
وی افتتاح 20 مهد کودک، پایگاه اورژانس اجتماعی بیله‌سوار، مرکز توانبخشی کودکان اوتسیم و مرکز روزانه سالمندان را در گرامی داشت ایام‌الله دهه فجر از جمله افتتاح‌های بهزیستی اعلام کرد.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل فعال بودن مهدهای کودک شهری و روستایی را با ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به کودکان یادآور شد و بیان کرد: در حال حاضر 364 مهد فعال در استان اردبیل وجود دارد که برای بیش از 8 هزار و 500 کودک خدمات ارائه می‌کند.
ستاری افزود: در گرامی داشت این ایام مرکز مشاوره ژنتیک در اردبیل و چهار مرکز مشاوره روانشناختی و خانه‌های کوچک معلولان آماده راه‌اندازی شده تا گروه‌های خاص سازمان بهزیستی از این مراکز استفاده کنند.
وی گفت: با ایجاد و توسعه چنین مراکزی موفق شدیم با همراهی بخش خصوصی زمینه اشتغال 65 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با سازمان بهزیستی را فراهم کنیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.