به گزارش ایرنا ، بهزاد ستاری روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار خلخال افزود: همچنین همزمان با دهه فجر 102 طرح و پرو‍‍ژه در مناطق مختلف استان به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به آغاز طرح پیشگیری از معلولیت های دوره سالمندی در خلخال از افتتاح مجتمع خدمات بهزیستی هشتجین ، مرکز روزانه سالمندان و بنیاد فرزانگان برای ارائه خدمات آموزشی - فرهنگی و تخصصی به سالمندان تا پایان امسال خبر داد.
وی در زمینه 2 طرح موفق بویژه طرح سنجش بینایی و غربالگری شنوایی کودکان و نوزادان اظهار کرد: حدود 90 درصد کودکان خلخالی زیرپوشش 2 طرح مذکور قرار گرفته اند و یک وعده غذای گرم نیز در مهدهای مناطق محروم و روستایی برای جلوگیری از سوء تغذیه کودکان توزیع می شود.
او توجه به مهارت های عمومی و کسب و کار زنان سرپرست خانوار ، گسترش مهدهای کودک در مناطق شهری و روستایی و اهمیت دادن به تغذیه و رشد کودکان ، وصل خط اورژانس اجتماعی به تمام نقاط استان و توسعه طرح تامین خدمات مالی خرد در شهرستان های تابعه را از برنامه های اجرا شده در استان ذکر کرد.
ستاری در ادامه از شروع طرح آموزش های هنگام ازدواج در خانه و مراکز بهداشت استان با همکاری استانداری ، دادگستری ، علوم پزشکی و بهزیستی با هدف پیشگیری از طلاق خبر داد.
او همچنین ایجاد موسسه حمایتی و خیریه ، مرکز مشاوره خانواده ، مرکز تخصصی کودک و خانواده و مرکز خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا در خلخال را از برنامه های آتی بهزیستی این شهرستان ذکر کرد.
استان اردبیل یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد ، حدود 10 درصد جمعیت استان اردبیل را معلولان سالمندان ، بیماران روانی و معلول تشکیل می دهند.
یک هزار و 500 معلول در استان اردبیل در 33 مرکز نگهداری معلولان ذهنی ، جسمی و حرکتی زیرپوشش خدمات تخصصی ، بهداشتی ، درمانی ، دارویی ، پرستاری ، روانی و رفاهی قرار دارند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.