به گزارش ایرنا ، بهمن حسین زاده روز یکشنبه در جلسه کارگروه تنظیم بازار افزود: حمایت از واحدهای تولید مرغ مادر گوشتی از اولویت های اساسی در راستای حمایت از تولید کنندگان است.
او اظهار کرد: با احتساب هزینه تمام شده و برآوردکامل هزینه های تولیدی نباید این قشر از زحمتکشان که بطور مستقیم در عرصه اقتصاد مقاومتی دخیل هستند دچار ضرر شوند.
وی با اشاره به اینکه اساس کار و مبنای سیاست تنظیم بازار رعایت سود تولید کنندگان و ایجاد تعادل در هزینه کردهای مصرف کنندگان است افزود: اتحادیه ها باید به مرغداران علم و دانش ورود به بورس و نحوه فروش محصولات را بیاموزند.
وی گفت: مدیریت علمی در واحدهای پرورش مرغ مادرگوشتی زمینه های رشد و ترقی این واحد ها را فراهم می کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: شرکت پشتیبانی امور دام استان باید به صورت مرتب و منظم در راستای حمایت از واحد های تولیدی مرغ گوشتی نیز بطور مستمر نسبت به خرید مرغ گوشتی و ذخیره آنها اقدام نماید تا روزهای پایانی سال جاری شاهد افزایش بی رویه مرغ گوشتی در استان نباشیم.
تاکنون در استان اردبیل 375 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 6 میلیون و200 هزار قطعه ، 33 واحد مرغ مادر با ظرفیت یک میلیون و 540 هزار قطعه و 28 واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت 687 هزار قطعه فعال می باشد.
استان اردبیل با بیش از پنج میلیون واحد دامی و مراکز تولید همچون مراکز متعدد پرورش دام و طیور ، وجود 2 مجتمع عظیم کشت و صنعت و دامپروری مغان ، کارخانه های متعدد خوراک دام و طیور ، سه باب کشتارگاه صنعتی دام و پنج باب کشتارگاه صنعتی طیور یکی از استان های مهم این بخش در رشد اقتصادی کشور است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.