مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: ایجاد انجمن آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون  در استان اردبیل ضروری است.   به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، هاشم علایی  در جلسه تشکیل انجمن آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون با اشاره به ضرورت ایجاد انجمن آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون  در استان اردبیل گفت: باید اقدامات لازم را در راستای ایجاد این انجمن بکار ببریم بطوریکه این کار از اهمیت بالایی  برخوردار است. 
وی گفت: در ارتباط با اجرای اصل 44 قانون اساسی و نیز حمایت از تولید و ایجاد اشتغال و نیز نقش و جایگاه تشکل‌ها به عنوان سازمان‌های مردم نهاد که  از اهمیت بالایی برخوردار است ایجاد چنین انجمنی در استان اردبیل در راستای ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و افزایش تولیدات صادرات‌محور است. 
به گفته مدیرکل استاندارد استان اردبیل طبق سیاست‌های سازمان ملی استاندارد ایران در آینده صرفا از خدمات آزمایشگاهی آزمایشگاه‌های همکار  آزمون و کالیبراسیون عضو انجمن استفاده می‌شود که  بنابراین لزوم تشکیل انجمن استانی مهم بوده و اداره کل استاندارد اردبیل همکاری‌های لازم برای ایجاد انجمن فوق انجام می‌دهد.   علایی با اشاره به وظایف و اهداف این انجمن در استان اردبیل خاطرنشان کرد: ارتقای سطح مهارت کارشناسان آزمایشگاه‌ها با برپایی همایش‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، مشارکت با سازمان ملی استاندارد ایران در به روزآوری استانداردهای ملی مربوط به تولید کالاهای صنعتی، ویژگی‌های محصولات تولیدی و روش‌های آزمون و نقش موثر آن در اجرای منویات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید، مشارکت با سازمان در برنامه آزمون کفایت تخصصی و همکاری با سازمان ملی استاندارد برای تعرفه خدمات آزمایشگاهی از کارهایی است که در راستای تشکیل انجمن  انجام می‌شود. 
مدیرکل استاندارد استان اردبیل خواستار حمایت دیگر دستگاه های اجرایی مرتبط در راستای ایجاد انجمن آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون  در استان شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.