به گزارش روز سه شنبه ایرنا، پویش کالای استاندارد ایرانی می خرم همزمان با سراسر کشور در قزوین نیز به همت اداره کل استاندارد استان با هدف ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی راه اندازی شده است.
استاندار قزوین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص گفت: راه اندازی چنین پویش هایی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و کمک به اشتغال و تولید داخلی ضروری به نظر می رسد.
فریدون همتی ادامه داد: منویات مقام معظم رهبری در حوزه تقویت بنیه اقتصادی کشور و نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط ایشان حجت را بر همه تمام کرده است بنابراین هرکس در هر مقام و جایگاه باید در این خصوص نقش خود را ایفا کند.
وی افزود: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی در عمل پیاده شود باید استفاده از کالای ایرانی در کشور به یک فرهنگ تبدیل شود و در این مسیر همه افراد تاثیرگذار می توانند نقش آفرین باشند.
استاندار قزوین ادامه داد: در این عرصه ابتدا باید تولیدکننده کالایی مرغوب و با کیفیت و با قیمت مناسب تولید کند تا مصرف کننده ایرانی رغبت بیشتری برای خرید آن داشته باشد.
همتی با تاکید بر نقش رسانه ها و مطبوعات در ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی،گفت: باید رسانه ها و گروه های تاثیرگذار در راستای ترویج این فرهنگ مهم وارد عمل شوند تا اهداف پیش بینی شده در این خصوص محقق شود.
مدیرکل استاندارد قزوین نیز در خصوص راه اندازی این پویش به خبرنگار ایرنا گفت: در یک ایده ابتکاری برای استفاده از ظرفیت شبکه های مجازی و فرهنگ سازی در خصوص مصرف محصولات ایرانی با راه اندازی پویش ما کالای استاندارد ایرانی می خریم، از همه افراد نخبه، پزشکان، ورزشکاران، هنرمندان، استادان، دانشجویان، ائمه جمعه، خبرنگاران، مدیران و سایر افراد دعوت کرده ایم تا در این پویش عضو شده و در تشویق خرید کالای ایرانی مشارکت کنند.
محمودرضا طاهری افزود: از همه علاقه مندان دعوت می کنیم به این پویش ملحق شوند وگامی در مسیر تشویق مردم به خرید کالای ایرانی بردارند تا بتوانیم به تدریج این فرهنگ ارزشی را در میان مردم نهادینه کرده و به تقویت تولید داخلی، اشتغال و رونق اقتصادی کمک نمائیم.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.