به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد فیضی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود : قابلیت های فراوان اینگونه مناطق در ایران ازسوی بعضی افراد زیرسوال می رود و به جای بیان نقاط قوت آن اغلب سعی می شود تا وصله هایی کذایی به عنوان نقاط ضعف به مناطق آزاد چسبانده شوند.
فیضی ، تصویب شناخته شدن قسمتی از استان اردبیل به عنوان منطقه آزاد تجاری را یک رویداد بسیار مهم برای این استان دانست و خاطرنشان کرد : در هر منطقه آزاد سالانه دست کم 20 هزار شغل جدید ایجاد می شود و این اتفاق مبارک می تواند ضمن رونق اقتصادی منطقه به رفع معضل بیکاری شدید آن کمک موثر کند.
وی همچنین کمک به توسعه صادرات ، معافیت های مالیاتی ، رونق فضای کسب و کار و افزایش میزان سرمایه گذاری های خارجی و داخلی را از دیگر محاسن مناطق آزاد دانست.
فیضی با بیان اینکه این طرح اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس می باشد ادامه داد : با تاسف بارها شاهد رد و بدل آن بین دولت و این کمیسیون بوده ایم اما این بار امیدواریم که با همکاری و تلاش همگانی و به خصوص نمایندگان بتوانیم آن را برای استان اردبیل محقق کنیم.

***مدارس در صورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه انرژی معاف می شوند
عضو کمیسیون تلفیق مجلس همچنین گفت : براساس مصوبه این کمیسیون تمام مدارس در ایران در صورت رعایت الگوی مصرف از پرداخت هزینه انرژی مصرفی شامل کارکرد آب ، برق و گاز معاف می شوند.
وی بیان کرد: شرط اساسی برای معافیت مدارس و واحدهای آموزشی وابسته به وزارت آموزش و پرورش در این مصوبه توجه مدیران و دست اندرکاران و دانش آموزان مدارس به رعایت الگوی مصرف طبق سقف تعیین شده است.
فیضی با اشاره به دیگر تصمیم های اخیر کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در زمینه کمک به اداره مدارس اظهار کرد : در سال 1397 به ادارات کل آموزش و پرورش استانها درباره نحوه دخل و خرج درآمدهای آنها تفویض اختیار شده است.
وی یادآوری کرد: بر این اساس مدیران کل آموزش و پرورش در موارد مربوط به خرید و فروش ملک و ساختمانهای این وزارت خانه در استانها اختیار دارند و برای مثال هنگام فروش یک ساختمان آموزشی و یا اداری می توانند خود مبلغ آن را بدون برگرداندن به خزانه در موارد مشابه دیگر هزینه نمایند.
وی همچنین استفاده از منابع صندوق توسعه ملی و بانکها برای تقویت و تجهیز امکانات آزمایشگاهی دانشگاهها را از دیگر مصوبه های کمیسیون تلفیق دانست و خاطرنشان کرد : این مورد به تایید رسیده اما قرار بر این است تا دانشگاهها جدولهای مربوط به میزان کمکهای مورد نیاز خود را ارایه دهند تا پس از آن به تصویب نهایی برسد.
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
/6016/6019
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.