اسحق رسولی روز چهارشنبه در نشست کارگروه بهبود برند طرح و نقشه فرش دستباف اردبیل افزود: تنوع طرح و نقشه فرش اردبیل زیاد است که جنبه مثبت دارد ولی در برندسازی موفق نبوده است.
وی گفت: فرش اردبیل تنها برای اهل فن شناخته شده ولی عموم مردم نمی توانند فرش اردبیل را تشخیص دهند و به همین دلیل نیازمند مکتب خاصی است که کارگروه طرح و بهبود نقشه فرش می تواند در این زمینه فعالیت موثری داشته باشد.
رئیس خوشه فرش استان اردبیل بیان کرد: طرح ماهی اردبیل طرح جا افتاده ای است و ضرورت دارد با نوآوری و خلاقیت و بهبود کیفیت به یک مکتب تبدیل شود.
به گزارش ایرنا از دانشگاه آزاد اردبیل ، وی با بیان اینکه تربیت نیرو در حوزه طراحی نیاز اساسی استان است، افزود: طراح فرش با سفارش کار می کند و برای برند سازی مستلزم سرمایه گذاری است که نیاز به تقویت دارد.
رسولی گفت: طراحی فرش نیاز به بازاریابی دارد و طراح باید دانش بازاریابی هم داشته و همزمان تولید کننده باشد و نیاز است که طراح حمایت و تقویت شود.
فرش اردبیل در زیر مجموعه فرش آذربایجان قرار دارد. با اینکه در گذشته در بسیاری از خانواده های شهری و روستایی بافت فرش رواج داشت اما در سال های اخیر این صنعت دستی به فراموشی سپرده شده و بازار خود را در بازارهای داخلی و خارجی از دست داده است.
32 هزار بافنده فرش در استان اردبیل شناسایی شده که نیازمند برنامه و خدمات هستند و باید برنامه منسجمی برای رونق بازار تهیه شود.
متنوع ترین و با کیفیت ترین فرش و تابلو فرش در استان اردبیل بافته می شود و مجموعا سالانه به طور متوسط 120 هزار متر مربع فرش دستباف در این استان بافته می شد که متاسفانه این متراژ در سال های اخیر کاهش یافته و به 90 هزار متر مربع نیز رسیده که این کاهش متراژ به دلیل تنوع تولید فرش های ماشینی همراه با گرایش مردم به کف پوش های جدید که ارزان قیمت و در دسترس هستند بوده است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.