به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مالک اژدر حسنی، رئیس اتحادیه فرش دستبافت استان اردبیل گفت: بیش از 33 هزار نفر در بافت و تولید فرش های دستبافت در این استان فعالیت دارند.

وی از راه اندازی شهرک صنفی فرش در اردبیل خبرداد و افزود: شهرک صنفی فرش به تناسب نیاز شهرستان ها و با اولویت شهرستان خلخال پس از مرکز استان راه اندازی شده و در بازاریابی، فروش، تامین مواد اولیه فرش و حل مشکلات فراروی فرشبافان فعالیت خواهد کرد.
رئیس اتحادیه فرش دستبافت استان اردبیل گفت: شهرستان خلخال یکی از قطب های مهم تولید فرش های نفیس ابریشمی دستبافت کشور است و هم اکنون بیش از 3 هزار نفر در تولید فرش های ابریشمی نفیس در این شهرستان فعالیت دارند.

حسنی افزود: فرش اردبیل در زیر مجموعه فرش آذربایجان قرار دارد و با اینکه در گذشته در بسیاری از خانواده های شهری و روستایی بافت فرش رواج داشت اما در سال های اخیر این صنعت دستی به فراموشی سپرده شده و بازار خود را در بازارهای داخلی و خارجی از دست داده است.

وی بیان کرد: 33 هزار بافنده فرش در استان اردبیل شناسایی شده که نیازمند برنامه و خدمات هستند و باید برنامه منسجمی برای رونق بازار تهیه شود.

وی افزود: متنوع ترین و با کیفیت ترین فرش و تابلو فرش در استان اردبیل بافته می شود و مجموعا سالانه به طور متوسط 120 هزار متر مربع فرش دستباف در این استان بافته می شود که متاسفانه این متراژ در سال های اخیر کاهش یافته و به 90 هزار متر مربع نیز رسیده است که این کاهش متراژ به دلیل تنوع تولید فرش های ماشینی همراه با گرایش مردم به کف پوش های جدید که ارزان قیمت و در دسترس هستند بوده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 702978
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.