به گزارش خبرنگار ایرنا، اکبر بهنامجو ، شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: با وضعیت کنونی کشور و ضرورت ایجاد فرصت های شغلی، مدیران دولتی و بخش خصوصی باید دست به دست هم داده و با ابتکار عمل فرآیند سرمایه گذاری در طرح های اشتغالزا را به شکل جهشی به کوتاه ترین حد ممکن برسانند.
وی با بیان اینکه وجود بعضی مشکلات مربوط به روند سرمایه گذاری از ابتدایی ترین مرحله گرفته تا دریافت تسهیلات ، بهره برداری و تولید در استان اردبیل را منکر نیستیم خواستار تشکیل یک سامانه ویژه برای بررسی و کنترل مداوم فرآیند سرمایه گذاری و اتخاذ تدابیر مفید در رفع مشکلات موجود شد.
وی گفت: ایجاد اشتغال در برهه کنونی اساسی ترین مشکل مردم و دغدغه اصلی دولت تدبیر و امید است و مدیران باید مشکلات در زمینه سرمایه گذاری های خارجی را بر طرف و زمینه مساعد برای سرمایه گذاری ها را فراهم کنند.
استاندار اردبیل مراحل مربوط به سرمایه گذاری خارجی در استان اردبیل را مهمتر و حساس تر دانست و خاطرنشان کرد : نباید هیچ تقاضایی در این زمینه به پروسه اداری افتاده وسرمایه گذار خارجی سرگردان شود چراکه در این صورت امتیاز بزرگ اشتغالزایی از دسترس خارج می شود.
بهنامجو تشریح کرد: تجربه های گذشته ثابت می کند بعضی مشکلات در زمینه تقاضا برای سرمایه گذاری که پس از ماهها دوندگی اداری به نتیجه نرسیده با پیگیری شخصی مدیران در زمان بسیار کوتاه منتج به نتیجه مفید شده است.
وی همچنین از مدیران خواست تا برای نشست های مربوط به پنجره واحد از کارشناسانی که به کار و حرفه خویش علاقه و باور دارند استفاده کنند چراکه به کارگیری نیروهای سوخته هیچگاه نتیجه لازم و مفید به دست نمی دهد.
بهنامجو همچنین در ادامه سخنانش با بیان اینکه در وضعیت کسب و کار استان اردبیل شاهد مشکلاتی هستیم تاکید کرد: بهتر است به جای دادن مجوز به طرح های کوچک و خرد یک پروژه اساسی و تاثیرگذار اجرا و مورد بهره برداری قرار گیرد چراکه از بعضی پیامدهای منفی مانند رسیدگی اداری به تقاضاها ، روند دریافت تسهیلات بانکی ، دریافت زمین و نظایر آن جلوگیری می شود.
در این نشست مدیران و نمایندگان بخش خصوصی مسایل و مشکلات خود را تشریح کردند.
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6019/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.