فرهاد سبحانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس سرشماری سال 85 حدود 110 هزار واحد در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت فرسوده و بی دوام بود که از آن زمان تاکنون بیش از 54 هزار واحد تسهیلات دریافت کرده و پایان کار 50 هزار و 722 واحد صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه این واحدها در برابر زلزله های بالای 6 ریشتر مقاومت دارند ، بیان کرد: برای 48 درصد واحدهای فرسوده باقی مانده در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر تسهیلات نوسازی و مقاوم سازی پرداخت می شود.
وی مبلغ تسهیلات بنیاد مسکن را برای واحدهایی که در جاسازی می شوند و یا روستاهای واقع در مرزها و آنها که بحث صرفه جویی در انرژی را رعایت می کنند ، 200 میلیون ریال اعلام کرد.
سبحانی ادامه داد: همچنین به آن دسته از واحدهایی که در صاحبان آن ها جزو افراد کم درآمد و محروم محسوب می شوند نیز از طریق کمیته امداد و بهزیستی کمک های بلا عوض پرداخت می شود.
مدیر کل بنیاد مسکن استان در ادامه به اقدامات این اداره کل در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن اردبیل 2 هزار و 200 واحد تخریب شده در سه دهستان و 76 روستای این استان را نوسازی و مقاوم سازی می کند.
وی ادامه داد: همچنین 700 واحد آسیب دیده و 400 واحد نیز از نوع تخریبی نوع 2 نیز بعد از احداث واحدهای تخربی تعمیر می شوند.
خبرنگار: مینا میرقاسمی**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
3006/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.