صباح قریشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تیم های اورژانسی روان شناسی و مددکاری سازمان بهزیستی طی این چند روز در مناطق زلزله زده مستقر بوده و مشغول خدمات رسانی به آسیب دیدگان هستند.
وی افزود: از روز گذشته تاکنون 33 محموله بزرگ کمک های جنسی و اقلام مورد نیاز و ضروری جمع آوری شده از سوی این نهاد برای زلزله زدگان استان کرمانشاه ارسال شده است.
به گفته وی این محموله ها حاوی مواد خوراکی و بهداشتی، گرمایشی و کمک توانبخشی بوده و از طریق کمک های مردمی در پایگاه های سازمان جمع آوری شده است.
مدیرکل بهزیستی کردستان با بیان اینکه هم اکنون سازمان بهزیستی در تمامی شهرستان های استان پایگاه جمع آوری کمک های مردمی برای مناطق زلزله زده دایر کرده است گفت: پایگاه های بهزیستی در سنندج شامل چهار پایگاه بوده و در میدان بهاران، میدان آزادی، میدان کوهنورد و سه راهی نمکی دایر شده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیشترین نیاز زلزله زدگان چادر، وسایل گرمایشی، مواد بهداشتی و شوینده و جیره خشک است افزود: از مردم خیر و نوعدوست انتظار می رود کمک های خود را در قالب این اقلام مورد نیاز بری زلزله زدگان ارسال کنند.
قریشی افزود: همچنین هم اکنون مناطق زلزله زده علاوه بر وسایل خوراکی و گرمایشی نیازمند یک سرپناه وحداقل ایجاد کانکس هستند و مردم می توانند کمک های خود را به این سمت نیز سوق دهند.
به گزارش ایرنا، به منظور کمک به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه و جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی در میادین و مناطق پر ازدحام تمامی شهرهای استان کردستان پایگاه های سیار (چادر) جمعیت هلال احمر و همچنین پایگاه های کمیته امداد نیز دایر شده است.
زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه استان های غربی کشورمان را لرزاند.
مرکز وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: عبدالله رحمانی
7348/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.