رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: دستگیری معتادین در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 67 درصد افزایش یافته است. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، محمد خیرخواه بشر در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: بحث پیشگیری، درمان، توانمندسازی و مقابله از موضوعات اساسی و محوری در حوزه آسیب اجتماعی مواد مخدر است که پلیس در آخرین حلقه یعنی بحث مقابله کارنامه قابل قبولی را در مبارزه با سوداگران مرگ داشته است. 
وی اهمیت موضوع پیشگیری را در کنار نقش و تاثیرگذاری رسانه‌ها در تقویت این بخش یادآور شد و خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها در کنار سایر دستگاه‌ها در امر آگاهسازی و پیشگیری یک نقش جدی و اساسی است و در کنار آن باید به دنبال ایجاد فضای مناسب برای اوقات فراغت و غنی‌سازی آن باشیم. 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل تقویت رابطه دوستانه والدین با فرزندان را مهم عنوان کرد و گفت: تحقیقات نشان می‌دهد 60 درصد علل اعتیاد دوستان ناباب هستند.   خیرخواه بشر به افزایش آمار کشفیات به ویژه کشفیات هروئین و شیشه اشاره کرد و افزود: در همین 9 ماهه امسال در استان اردبیل کشفیات هروئین 408 درصد و شیشه نیز به عنوان مواد مخدر صنعتی 515 درصد افزایش یافته است.   وی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر سنتی تریاک کاهش یافته و در نقطه مقابل کشفیات مواد مخدر صنعتی رو به فزونی است، بیان کرد: همچنان 70 درصد مصرف مواد مخدر در استان اردبیل تریاک است ولی پیش‌بینی می‌شود در سه سال آینده این وضعیت به سمت مصرف موادمخدر صنعتی از نوع شیشه و ... تغییر یابد. 
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از مصرف سیگار و قلی از مصرف سیگار و قلیان به عنوان زمینه‌های توسعه اعتیاد در جامعه یاد کرد و گفت: تا زمانی که رفتن به قلیان‌خانه‌ها راحت‌تر و با صرفه‌تر از پارک‌ها و فضای تفریحات سالم باشد نباید انتظار داشته باشیم که کسی از رفتن به قلیان‌سراها منصرف شود.   خیرخواه بشر در ادامه به جهش 67 درصدی در دستگیری معتادان در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: متاسفانه بخش عمده‌ای از تبلیغات و تشویق جوانان به استعمال مواد مخدر از طریق فضای مجازی انجام می‌شود که والدین باید توجه جدی به تقویت ارتباط سالم و سازنده و در عین حال دوستانه با نوجوانان و جوانان خود داشته باشند. 
وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 100 نوع مواد مخدر شناسایی شده که گاه دسترسی به آنها بسیار ساده است که ضرورت دارد برای کاهش سن اعتیاد که به 28 سال رسیده است فکری اساسی کنیم تا گرایش به این میزان مواد مخدر متنوع کاهش یابد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.