اکبر بهنام جو روز چهارشنبه در آئین تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان افزود: فعالیت های بخش کشاورزی استان در سال های گذشته ارزشمند بوده و هم اکنون در دشت مغان شاهد انقلاب و تحول بزرگی در تبدیل اراضی دیم به حاصلخیز با بکارگیری پیشرفته ترین روش های نوین آبیاری و زراعی هستیم.
او گفت: دولت باید توجه خاصی به بخش کشاورزی استان اردبیل داشته باشد زیرا در آینده حدود 42 هزار هکتار به سطح زیر کشت آبی این استان اضافه خواهد شد.
وی اظهار کرد: کارهای زیادی در حوزه آب و خاک و ترویج و بازاریابی و بسته بندی اصولی محصولات تولیدی در دشت مغان در نتیجه اجرای سیستم های نوین آبیاری در اراضی پایاب سد خدا آفرین باید انجام شود که این امر تلاش تمام دست اندرکاران تولید را می طلبد.
بهنام جو تشریح کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان نیز باید به سرعت فعالیت خود را آغاز کند تا از هدر رفت محصولات تولید جلوگیری شود و محصولات تولیدی در استان به صورت خام روانه بازار نشود.
استاندار اردبیل افزود: فعالیت های جهاد کشاورزی استان نیز در گسترش سیستم های نوین آبیاری در چهار سال گذشته ارزشمند بوده طوری که این میزان اراضی مجهز به سیستم های نوین آبیاری از یک هزار هکتار به پنج هزار هکتار رسیده ولی با وجود این فعالیت ها اردبیل قابلیت ها و توانمندی های زیادی در حاصلخیزی خاک دارد و میزان آب نسبت به سایر استان ها بیشتر است.
استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: سیاست اصلاح الگوی کشت در استان موفقیت بزرگی محسوب می شود که امیدواریم با ادامه دار بودن این طرح بیش از پیش شاهد رونق بخش کشاورزی استان باشیم.
او گفت: استان اردبیل در 2 ماه گذشته در جذب اعتبارات رتبه اول کشوری را کسب کرده که این امر نشان دهنده تلاش مسوولان استانی در رفع معضلات و تنگناهای تولید و اشتغال در استان است.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.