محمد فیضی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت تدبیر و امید تامین آب آشامیدنی روستا ها را مورد توجه قرار داده و مقرر است اعتبار لازم برای آبرسانی این تعداد روستاها از محل صندوق توسعه ملی تامین شود .
وی تامین امکانات لازم در روستاها را ضروری دانست و افزود: با تامین امکانات و ایجاد اشتغال پایدار در روستاها شاهد رونق و آبادانی و جلوگیری از روند مهاجرت خواهیم شد.
فیضی با اشاره به مهاجرت روستائیان به شهرها بیان کرد: دلیل عمده این مهاجرت ها بیکاری است که باید تلاش شود با اشتغالزایی در روستاها جلوی مهاجرت ها گرفته شود .
نماینده اردبیل ،نیر ،نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش کشاورزی و دامپروری یکی از ظرفیت‌های مهم در روستاهاست که باید برنامه‌ای جامع برای تبدیل این ظرفیت به توانمندی اقتصادی تدوین شود.
وی نبود تمرکز در خدمت‌رسانی را عامل اصلی تحقق نیافتن توسعه روستاهای اردبیل عنوان کرد و گفت: نهادهایی که به صورت مستقیم با روستاییان در ارتباط هستند به رغم گستردگی آن تمرکزی در خدمات بهینه ندارند در حالی که تحقق توسعه پایدار روستایی، با تکیه بر تمرکز فعالیت‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.
وی درباره تصمیم مجلس برای اشتغالزایی در روستاها بیان کرد: اشتغال مهمترین عامل جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهاست در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت امور روستایی ریاست جمهوری، بنیاد علوی و یکی از بانک‌ها به امضا رسید تا تسهیلاتی با نرخ 8 درصد در اختیار روستاییان قرار بگیرد و نیمی از سهم استان تاکنون تخصیص یافته است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بهره مندی روستائیان از تسهیلات با نرخ 6 درصد و 4 درصد برای نخبگان گفت: اگر طرح‌های ارائه شده در شورای اشتغال استان‌ها تصویب شود، این تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بهره مندی از اعتبارات صندوق توسعه ملی را در اشتغالزایی ضروری خواند و گفت: در توزیع منابع صندوق توسعه ملی باید همه مناطق در نظرگرفته شود نه اینکه فقط طرح‌ها مورد ملاک قرار بگیرد .
وی بیان کرد: در نظر داریم از طریق فراکسیون مناطق کمتر توسعه یافته، این مسئله را در مجلس شورای اسلامی پیگیری کنیم.
براساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و 248 هزارو 610 نفر جمعیت استان اردبیل 448 هزار و 554 نفر در یک هزار و 555روستا سکونت دارند که از این تعداد یک هزار و 24 روستا بالای 20 خانوار هستند.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.