اکبر بهنامجو شنبه شب در گفت و گو با تلویزون محلی استان اردبیل بیان کرد: کارهای نشدنی را به مردم وعده نمی دهم ، هر چه به مردم قول می دهم از پشتوانه کارشناسی برخودار است و حتما هم به سرانجام خواهد رسید.

** اشتغال ؛ اولویت اساسی فعالیت دولت در استان اردبیل
استاندار اردبیل با بیان اینکه مهمترین مشکل استان موضوع بیکاری است اظهار کرد: سند اشتغال استان را در برنامه داریم و برش های شهرستانی این سند تا پایان امسال تدوین می شود.
وی افزود: در سند توسعه ، دولت تسهیلات خوبی برای اشتالزایی پیش بینی کرده ، ضمن اینکه در زمینه جذب سرمایه گذار و تسهیل امور واگذاری زمین و زیر ساخت ها به بخش خصوصی برنامه اساسی داریم.
وی اضافه کرد: اشتغال و کاهش بیکاری از محوری ترین برنامه های دولت در استان است و در تمام روزهای هفته برای دیدار با سرمایه گذاران و کارآفرینان وقت اختصاص داده ایم.
بهنامجو با بیان اینکه بر اساس آمارها 65 هزار نفر بیکار در استان وجود دارد، گفت: فعال کردن کارخانه نساجی (سبلان چارچه ) به جد پیگیری می شود و با این اقدام برای چهار هزار نفر زمینه شغلی فراهم می شود.
وی اضافه کرد: طرح پتروشیمی بخش خصوصی در نمین در مرحله نصب دستگاه و تجهیزات است و سال آینده با افتتاح آن برای 240 نفر شغل پایدار ایجاد می شود .
به گفته وی ، برای رفع مشکل کارخانه ذوب آهن اردبیل نیزاقدام شده و طرح پتروشیمی اردبیل را نیز اجرایی خواهیم کرد.
او اظهار کرد: با افتتاح 35 هزار هکتار از طرح پایاب سد خداآفرین در سال آینده فرصت های خوبی برای اشتغال در استان فراهم می شود ضمن اینکه برای گسترش فعالیت در زمینه پرورش ماهی نیز برنامه های توسعه ای خوبی پیش بینی شده است.
استاندار اردبیل گفت: هم اکنون سالانه 9 هزار و 200 تن ماهی در استان تولید می شود که در یک برنامه ضربتی و طی 2 سال این میزان به 30 هزار تن اقزایش یافته و برای چهار هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

** راه آهن را سه ساله تمام می کنیم / تابلوی روزشمار اتمام راه آهن را در میادین اردبیل نصب می کنیم
استاندار اردبیل با بیان اینکه طرح راه اهن اردبیل هم اکنون از 46 درصد پیشرفت فیزیکی برخودار است گفت: راه آهن اردبیل به طول 175 کیلومتر دارای 24 هزار متر تونل و چهار هزار متر پل می باشد اما با تمام سختی کار مصمم هستیم با تامین اعتبار طرح را در عرض سه سال به پایان برسانیم .
بهنامجو ادامه داد: تامین مالی لازم این طرح از سه طریق منابع بودجه، فاینانس و تسهیلات صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد و طرح در عرض سه سال به بهره برداری خواهد رسید .
وی بیان کرد: برای طرح راه آهن اردبیل - پارس آباد نیز ردیف اعتباری مطالعه و اجرا ایجاد شده و پس از رسیدن راه آهن به اردبیل امتداد آن تا پارس آباد نیز اجرایی خواهد شد.
بهنامجو تاکید کرد: مصمم به تحقق وعده داده شده در باره راه آهن اردبیل هستیم و اردیبهشت ماه آینده تابلوی روزشمار اجرای این طرح در میادین شهر اردبیل نصب می شود تا مردم در جریان امور اجرایی آن باشند.

**راه اردبیل - سرچم و اردبیل - آستارا چهاربانده می شوند
استاندار اردبیل با اشاره به موضوع توسعه راههای استان اردبیل گفت: چهار بانده کردن راه اردبیل - آستارا و اردبیل سرچم برای سال آتی دارای کد ملی شده اند و اجرایی خواهند شد.
راه اردبیل به مشگین شهر ؛ اردبیل - گرمی و نیز جاده خلخال ، کلور - دارم نیز دارای ردیف می باشند و در زمینه دیگر راهها نیز با صرف اعتبارات استانی عملیات اصلاح و ترمیم و توسعه آنها انجام خواهد شد.

** اجرای منطقه آزاد ، بندر خشک و منطقه ویژه اقتصادی را به جد پیگیری می کنیم
استاندار اردبیل همچنین به موضوع اهمیت صادرات اشاره کرد و گفت: سند توسعه صادرات استان با مشارکت بخش خصوصی در دست تدوین است.
وی بیان کرد: کشاورزی زمانی در توسعه تاثیرگذار است که دارای ارزش افزوده باشد ، برای این منظور در استان باید به کشاورزی نوین ، صنایع تبدیلی و صادرات بعنوان یک زنجیره مکمل توجه اساسی صورت گیرد.
بهنامجو ادامه داد: موضوع منطقه آزاد تجاری ، صنعتی استان برای تحقق این زنجیره نیاز اساسی استان است ، ایجاد این منطقه که بخش هایی از شهرستان های پارس آباد ، بیله سوار و گرمی را شامل می شود در قالب لایحه دولت تصویب شده و قرار است که در صحن مجلس به رای نمایندگان گذاشته شود.
بسیار امیدواریم که مجلس به این لایحه رای مثبت دهد و در غیر این صورت هم ما ناامید نشده و همچنان موضوع عملیاتی کردن آن را پیگیری خواهیم کرد و از همین حالا نیز مطالعات امکان سنجی فار یک و 2 آن در حال انجام است.
وی در باره منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز گفت: مشکل راه ورودی این منطقه حل شده و تامین آب ، برق و گازآن نیز در حال انجام است و فاز اول آن تا تابستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید .
او اضافه کرد: در کنار این دو منطقه موضوع بندر خشک را نیز پیگیری می کنیم و برخی کارهای مطالعاتی آن نیز در قالب طرح منطقه آزاد در حال اجراست .

*** گردشگری استان احیا می شود
استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت های استثنایی استان اردبیل در زمینه گردشگری گفت: موضوع زمستان بیداری و استفاده از فرصت گردشگری این فصل را در برنامه کاری داریم و مطالعات پیست های اسکی و آب های گرم استان را به مشاوران داخلی و خارجی واگذار کرده ایم زیرا در این بخش به بازار خارجی نیز چشم دوخته ایم .
بهنامجو اضافه کرد: مطالعات در این زمینه تا تابستان سال آینده به پایان رسیده و ایجاد و توسعه پیست های اسکی ، تله کابین و تله سیژ های مدرن در مشگین شهر و خلخال و آلوارس از سال آتی شروع خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت های جذب گردشگر آب های معدنی استان نیز گفت: به موضوع آب درمانی پزشکی در استان توجه اساسی خواهد شد . قرار است دانشگاه علوم پزشکی 20 نفر از پزشکان عمومی استان را برای گذراندن دوره های ویژه آب درمانی به خارج از کشور اعزام و زمینه برای ایجاد کلینیک های آب درمانی در استان فراهم شود.
وی همچینین اضافه کرد : جاذبه های طبیعی استان از جمله دریاچه های موجود در پارس آباد، گرمی و نئور و شورابیل اردبیل و نیز جاذبه های تاریخی استان فرصت های بی نظیر جذب گردشگر در استان می باشند که باید از انها استفاده بهینه صورت گیرد.
خبرنگار و انتشار : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.