اصغر سلیمان زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با رد خشکسالی احتمالی در استان افزود: نمی توان احتمال ادامه خشکسالی را پیش بینی کرد و احتمال اینکه در فصل
زمستان بارش ها افزایش یابد بیشتر است.
وی از کاهش ذخیره آب سد یامچی اشاره کرد و افزود:ظرفیت این سد از 80 میلیون متر مکعب به 24 میلیون متر مکعب کاهش یافته که نشان از مصرف بی رویه مردم از این سد است.
وی درباره عملیات اجرایی برج آبگیر سد یامچی بیان کرد: برج آبگیر در چهار نقطه سد یامچی در دست اجراست و پیش بینی می شود در سال اینده تکمیل شود.
وی گفت: برای تکمیل این طرح بیش از 200 میلیارد ریال هزینه می شود که در صورت تامین اعتبار شاهد بهره برداری این طرح خواهیم شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به تاخیر در افتتاح برج آبگیر سد یامچی گفت: این برج آبگیر باید در مدت 2 سال به بهره برداری می رسید که به دلیل نبود اعتبار هم اکنون از آغاز اجرای آن چهار سال گذشته است.
سلیمان زاده با اشاره به اقدامات لازم برای تامین آب شرب اردبیل در دراز مدت توجه به اجرای پروژه های آبرسانی و تصفیه آب از سد یامچی ، تامین اعتبار و جذب فاینانس خارجی را ضروری دانست.
وی درباره تهیه طرح جامع تامین آب آشامیدنی اردبیل افزود: در طرح جامع تامین آب شهرهای اردبیل، نیر، نمین و سرعین در افق 1425 بیش از 92/3 میلیون مترمکعب آب مورد نیاز مدنظر است .
سلیمان زاده گفت: این نیاز براساس آمار جمعیتی و سرانه آب مورد نیاز در شهرها به میزان 220 لیتر و در روستاها 140 لیتر پیش بینی شده به طوری که هم اکنون برای تامین آب شرب اردبیل 30 میلیون مترمکعب از سد یامچی و 15میلیون مترمکعب از طریق منابع آب زیرزمینی تامین می شود.
هم اکنون بخش عمده آب آشامیدنی شهر حدود 600هزار نفری اردبیل و 50 روستای اطراف از سد کشاورزی یامچی در نزدیکی شهر نیر تامین می شود.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.