به گزارش خبرنگار ایرنا ، داوود شایقی ، شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل افزود: درحالیکه مجموع اعتبارهای ملی سال 1397 برای استان های گوناگون ایران بین 40 تا 50 درصد کاهش دارد این کاهش در استان اردبیل 4.5 درصد می باشد.
وی کاهش اندک اعتبارهای ملی استان اردبیل برای سال آینده را ناشی از تلاش و پیگیری مسمتر و جدی نمایندگان و مدیران ذیربط دستگاههای اجرایی این استان ذکر و اظهار کرد: طرح های اولویت دار استان اردبیل در بودجه سال آینده شامل اتصال اردبیل به راه آهن سراسری ، راهها و زیرساخت های ارتباطی ، کشاورزی ، آب و خاک می باشند.
او گفت: مجموع طرح های مهم ملی استان اردبیل در حوزه آب و خاک و کشاورزی برای سال 1397 به تعداد 27 فقره می باشد و این درحالیست که بسیاری از طرح های پیشنهادی کشور در این حوزه ها به لحاظ کاهش بودجه سالانه کشور از ردیف لیست لایحه بودجه حذف شد اما طرح های استان اردبیل از این موضوع مستثنی شد.
شایقی ، همچنین تلاش برای افزایش سطح بهداشت و حذف فقر را از دیگر ویژگی های اولویت دار بودجه سال آینده کشور و استان اردبیل دانست.
او خاطرنشان کرد: استاندار اردبیل در حدود 2 ماهی که از تصدی این مسوولیت در این استان سپری می شود هر هفته در نشست های سازمان برنامه و بودجه این استان حضور یافته و بطور یقین ما موفقیت اردبیل را در ارتباط با برخورداری از اعتبارهای بطور نسبی مناسب علاوه بر پیگیری نمایندگان این استان مدیون تلاش های استاندار جدید اردبیل هستیم.
وی ادامه داد: به راه آهن اردبیل به عنوان یک طرح اولویت دار و مورد تاکید امام جمعه و استاندار اردبیل امسال علاوه بر 860 میلیارد ریال یک هزار میلیارد ریال دیگر تخصیص یافت و بطور یقین برای سال آینده اعتبارهای خوبی برای این طرح مهم دریافت خواهد شد.
وی افزود : همه طرح های راه آهن درحال اجرای ایران امسال با کاهش اعتباری 20 تا 60 درصدی مواجه بوده اند و فقط طرح راه آهن اردبیل می باشد که از میان مجموع 18 طرح نه تنها اعتبارهایش کاهش نیافت بلکه مبالغ بیشتری نیز برای آن منظور گردید.
او ابراز امیدواری کرد که در سال آینده با تلاش برای دریافت مبالغ قابل توجه از تمام منابع گوناگون دولت برای ادامه اجرای طرح راه آهن اردبیل بتوانیم آن را حداکثر در سه سال آینده مورد بهره برداری قرار دهیم.
6019/6016
خبرنگار : مسعود وسیله** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.