دکتر بشیر خالقی روز جمعه در حاشیه برگزاری همایش اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارائه طرح پیشنهادی تامین هزینه های جبران خسارات ناشی از حادثه زلزله از محل حذف بخشی از یارانه بگیران از سوی دولت طرحی است که به شدت مورد مخالفت قریب به اتفاق نمایندگان مجلس قرار گرفت.
وی گفت: با توجه به تجربه حوادث تلخ طبیعی گذشته در کشور و احتمال وقوع حوادث مشابهی همچون حادثه زلزله اخیر استان کرمانشاه دولت باید به فکر ایجاد منابع مالی پایدار برای جبران خسارات زلزله اخیر کرمانشاه و یا سایر حوادث احتمالی غیرمترقبه آینده باشد.
خالقی اظهار کرد: اینکه بنشینیم و منتظر باشیم تا حادثه دیگری در کشور اتفاق بیافتد و ما بفکر جبران خسارات این حادثه باشیم کار غیرمنطقی بوده و باید به فکر راه چاره درست برای افزایش سازه ها در مقابل زلزله های احتمالی آینده در مناطق مختلف کشور برای کاهش میزان خسارات جانی و مالی باشیم.
وی گفت: با توجه به پیشرفت های امروزی دنیا در پیشگیری از خسارت حادثه زلزله در جهان و با توجه به اینکه در حال حاضر وقوع زمین لرزه های بالای هفت ریشتری در کشور ژاپن و بسیاری از کشورهای جهان خساراتی را بهمراه ندارد ما نیز باید دنبال استفاده از تجربیات جهانی در این بحث باشیم.
او با بیان اینکه در روز دوم حادثه زلزله کرمانشاه بهمراه سایر نمایندگان مجلس در مناطق زلزله زده سر پل ذهاب استان کرمانشاه حضور داشته و از نزدیک با مشکلات زلزله زدگان آشنا شده اظهار کرد: تدبیر خوب مقام معظم رهبری در مدیریت بحران و هدایت این حادثه و ورود سپاه به همراه ارتش به صحنه مانع از افزایش میزان خسارت این حادثه طبیعی در کرمانشاه شد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با قدردانی از دست اندرکاران راه اندازی اورژانس هوایی در استان اردبیل و اجرای سه عملیات اورژانس هوایی در خلخال در سال جاری گفت: با وجود اینکه هر بار پرواز بالگرد از مرکز استان به خلخال بالغ بر 150 میلیون ریال هزینه دارد ولی با این وجود کار دولت در ایجاد و راه اندازی اورژانس هوایی برای نجات جان بیماران بدحال کاری قابل تقدیر است.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.