به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز سه شنبه در نشستی با مدیر و کارکنان اداره ثبت احوال خلخال با قدردانی از تلاش آنها در انجام وظایف محوله و رسیدگی به خواسته مردم همراه با سرعت عمل در ثبت وقایع چهارگانه حیاتی افزود: این اداره در موارد مختلف از جمله تکریم ارباب رجوع ، سرعت عمل در صدور شناسنامه و ثبت به موقع وقایع حیاتی چهارگانه موفق به کسب رتبه برتر استان اردبیل شده است.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی از سوی دولت نیازمند داشتن اطلاعات دقیق جمعیتی از مناطق مختلف کشور است گفت: شاخص ثبت وقایع حیاتی چهارگانه ولادت ، وفات ، ازدواج و طلاق در خلخال 100 درصد است و این مهم در نتیجه همکاری دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها با اداره ثبت احوال و همکاری متقابل مسوولان و کارکنان این اداره با دهیاران و مسوولان دستگاه های اجرایی شهرستان محقق شده است.
فرماندار خلخال با بیان اینکه یکی از شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران در طول سال نحوه تکریم ارباب رجوع و میزان رضایت مندی عمومی از عملکرد دستگاه های اجرایی شهرستان است افزود: اداره ثبت احوال خلخال با ارائه بهترین خدمات اداری به مراجعان و تکریم مناسب ارباب رجوع توانسته رضایت عمومی را جلب کند.
سید عیسی کریم پور ، رئیس اداره ثبت احوال خلخال نیز در این نشست گفت: کارت ملی هوشمند 25 هزار نفر از افراد بالای 15 سال این شهرستان صادر و در اختیار مردم گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه افراد دارای کارت ملی پلاستیکی طرح قدیم با تاریخ انقضای پایان سال 1390 تنها تا پایان سال 96 فرصت دریافت کارت ملی هوشمند را دارند افزود: با توجه به پایان زمان اعتبار این کارت ها در پایان سال جاری به دارندگان این گونه کارت ها با تاریخ انقضای اعلام شده توصیه می شود در اولین فرصت با مراجعه به سه دفتر پیشخوان دولت در شهر خلخال نسبت به تعویض کارت ملی خود اقدام کنند.
وی گفت: برغم کمبود نیروی انسانی و عدم جایگزینی افراد جدید به جای بازنشستگان اداره ثبت احوال خلخال کارمندان این اداره با کار جهادی و سرعت عمل در انجام وظایف محوله موفق به جلب رضایت عمومی مردم شده اند و این کار منجر به کسب رتبه برتر استان از سوی این اداره شده است.
وی با بیان اینکه تغییر نام و یا نام خانوادگی به سهولت در اداره ثبت احوال خلخال انجام می شود اظهار کرد: تنها در مواردی که نام و یا نام خانوادگی خواسته شده نامناسب بوده و موجب وارد شدن لطمه به فرهنگ اسلامی حاکم بر جامعه شود این اداره از قبول این خواسته خودداری خواهد کرد.
کریم پور گفت: فراوانی استفاده از نام در کشور مساوی بوده و در حال حاضر نام هایی چون محمد ، امیرعلی ، فاطمه و زهرا بیشترین فراوانی اسمی در این شهرستان همانند سایر مناطق دیگر میهن اسلامی ایران است.
در این مراسم از کارکنان اداره ثبت احوال و 2 خبرنگار تلاشگر خلخال در ارائه خدمات اداری و خبری مناسب به مردم منطقه تجلیل شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.