معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: امسال 300 کارگاه صنایع دستی را در استان اردبیل به صورت گزینشی مورد ارزیابی قرار دادیم تا نقاط ضعف و قوت آنها مورد توجه قرار گیرد. 
علیرضا دباغ عداللهی در گفتگوی اختصاصی با ایسنا، منطقه اردبیل، اظهار کرد: ما در تدوین استانداردها و درجه‌بندی کارگاه‌ها با هدف توسعه استاندارد این کارگاه‌ها ورود پیدا کردیم تا بتوانیم ضعف‌ها و نقص‌ها را برطرف کنیم. 
وی خاطرنشان کرد: با ارزیابی 300 کارگاه صنایع دستی در استان که توسط یک شرکت به انجام رسید ما با سرکشی به کارگاه‌ها اطلاعات دقیقی را از کمبودها و نقایص این کارگاه‌ها به دست آوردیم تا با یک دیدگاه روشن بفهمیم که این کارگاه‌ها از چه توانمندی و ظرفیت‌هایی برخوردار هستند. 
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در ادامه بیان کرد: به نظر می‌‌رسد تمرکز روی یک رشته خاص صنایع دستی نمی‌تواند به نفع ما باشد ولی در عین حال از رشته‌های بومی و سنتی استان محافظت می‌کنیم اما حرکت ما به سمت تک‌رشته‌های صنایع دستی نیست. 
دباغ عبداللهی با یادآوری اینکه در مجموع اکثر فعالان صنایع دستی استان در رشته بافته‌های داری فعالیت می‌کنند تصریح کرد: البته تعدادی از رشته‌ها نیز در حال حاضر گردش مالی و بازار مناسبی دارند که ما با پرهیز از روی آوردن به تک‌رشته‌های صنایع دستی سعی می‌کنیم بستر فروش و فضای تجاری آنها را فراهم کنیم.   وی گفت: در سال‌های اخیر رشته قلم‌زنی احیا شده به طوری که این رشته صنایع دستی سال قبل نشان ملی مرغوبیت گرفت و 300 نفر در این رشته هم اکنون در حال فعالیت هستنند و بازار فروش مناسبی را نیز در دست دارد. 
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه کرد: در استان ما در رشته مینای نقاشی روی فلز، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، ملیله نقره، منبت و معرق چوب، مس و ورشو ظرفیت‌های خوبی داریم و در عین صیانت و گسترش رشته‌های بومی و حفظ اصالت آنها سعی داریم به گستردگی رشته‌های صنایع دستی نیز توجهی جدی داشته باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.