اعضای شورای شهر اردبیل با انتقاد از رفتار فرمانداری و استانداری با شورا در ایرادگیری نابجا به مصوبه شورای شهر در افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های شهری بر نرخ 500 تومان کرایه نقدی اتوبوس‌های شهری اصرار کردند
.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل در جلسه رسمی شورا اظهار کرد: مصوبه قبلی شورای شهر با اعتراض فرمانداری به استانداری ارجاع شد که در دعوت مدیر کل امور شهری و شهرداری‌های استانداری ما توضیحات لازم را در مورد علل افزایش نرخ کرایه اعلام کردیم.
علیرضا پوستی با بیان اینکه این مصوبه به شورای حل اختلاف نرفته است خاطرنشان کرد: اعضای شورا بر نرخ 500 تومان به صورت نقدی برای اتوبوس‌های شهری اصرار دارند اما پیشنهاد استانداری بر نرخ 450 تومان است.
وی با یادآوری اینکه در چهار ماه باقیمانده از سال باید به سرعت این موضوع تعیین تکلیف شود، افزود: هدف شورا و شهرداری از این افزایش نقدی کرایه‌ها سوق دادن مردم به استفاده از کارت‌های الکترونیکی است در حالی که نرخ اتوبوس‌ها به صورت الکترونیکی 350 تومان است.
رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: البته تاکید مسئولان استانداری بر تعیین نرخ بینابین است که با مخالفت اعضای شورای شهر روبرو شده و قرار است همان مبلغ 500 تومان به عنوان کرایه نقدی اتوبوس‌های شهری تعیین شود.
شهردار اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری منطبق بر سیاست‌های عمومی دولتی نرخ جدید را پیشنهاد کرده است، اظهار کرد: البته این سیاست‌های عمومی به شکل بخشنامه نیست بلکه در حد راهنمایی و ارشاد است به طوری که مبلغ پیشنهادی ما از نرخ پیشنهادی دولت نیز پائین‌تر است.
حمید لطف‌اللهیان گفت: باید هر چه سریعتر در این زمینه تعیین تکلیف انجام شود تا جلوی برخی رفتارهای غلط گرفته شده و یک روند افزایش معقول و منطقی را براساس پیشنهاد شهرداری شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که مردم از پرداخت‌های نقدی به سمت پرداخت‌های الکترونیکی رغبت پیدا کنند تا هم قیمت کمتری پرداخت کنند و هم حساب و کتاب رانندگان بدون دغدغه خاص انجام شود.
شهردار اردبیل با بیان اینکه مبلغ تعیین شده در استفاده از کارت الکترونیکی برای مردم 270 تومان تعیین شده است، اضافه کرد: قیمت نقدی 500 تومان اعلام شده که قطعا به زودی برای اجرا به صاحبان اتوبوس‌ها اعلام خواهد شد.
عضو شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه در افزایش نرخ 350 تومان به 500 تومان در پرداخت نقدی معلوم نیست به چه دلیل حساسیت وجود دارد، گفت: ای کاش ما در همه موضوعات اینقدر حساس بودیم به طوری که نحوه برخورد فرمانداری و استانداری با شورا در رد مصوبه و اصرار بر تعیین یک نرخ غیرمنطقی درست به نظر نمی‌رسد.
یعقوب عزیززاده با اشاره به اینکه به هیچ‌وجه نرخ 450 تومان رضایت مردم و صاحبان اتوبوس‌ها را فراهم نمی‌آورد اظهار کرد: این کار به دعوا و تنش بین راننده و مسافر در پیدا کردن پول خرد منجر خواهد شد.
در این جلسه بعد از بحث و بررسی‌ها اعضای شورا بر مصوبه قبلی خود مبنی بر تعیین نرخ 500 تومان برای پرداخت نقدی کرایه اتوبوس‌ها و 270 تومان برای پرداخت کارت‌های الکترونیکی اصرار کردند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.