تیم شرکت مهندسی پارسیان هوشمند سرآمد بعد از هفت ماه کار طراحی و نظارت موفق شد تا اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل را صاحب ایزو 9001 با ویرایش 2015 در قالب سیستم مدیریت کیفیت کند. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در جلسه افتتاحیه ممیزی ثبت و صدور گواهینامه ایزو 9001 با ویرایش 2015 در اتاق بازرگانی اردبیل اعضای ممیزی این شرکت با اشاره به فرآیند انجام شده در عملیاتی شدن این پروژه اعلام کردند: که در قالب سیستم مدیریت کیفیت و براساس ممیزی انجام شده با توجه به عوامل اثربخش و رعایت اصل ریسک‌پذیری اقدامات مورد نیاز در هفت ماه بررسی و کار انجام شده در اتاق بازرگانی با همکاری دبیر اجرایی اتاق و دیگر عوامل دخیل سعی شد تا اقدامات راهگشا به انجام برسد. 
کارشناس ممیزی این شرکت اظهار کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوب و موثری در قالب نظام سیستماتیک، حذف کاغذ و راه‌اندازی بانک اطلاعاتی دقیق در بسیاری از سازمان‌ها اتفاق افتاده است که به اثربخشی سیستم اجرایی منجر شده است که قطعا با تکیه بر نظام ICT و تامین زیرساخت‌ها باید همچنان موضوع آموزش کارکنان و اعضای موثر اتاق به شکل اثربخش انجام شود تا تضمین کیفیت و اثربخشی کار به شکل مطلوب انجام شود. 
خسروی گفت: در چنین سازمان‌هایی مساله امنیت و اطلاعات و رعایت الزامات مورد نیاز در این بخش بسیار ضروری به نظر می‌رسد و ما در انجام ممیزی و کارهای کارشناسی برای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل سعی کردیم  تا براساس مشاهدات و ارزیابی‌های هفت ماه اخیر گواهینامه 9001 را براساس ویرایش 2015 صادر کنیم تا زمینه بهره‌وری و اثربخشی سازمانی ارتقا یابد. 
در این جلسه اعضا نسبت به کار انجام شده براساس استانداردهای جدید و ممیزی رخ داده در اعطای نشان ایزو به اتاق بازرگانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.     اتاق بازرگانی در چشم‌انداز 6 سال آینده باید از مدیریت کیفیت صیانت کند 
مدیر پروژه طراحی سیستم کیفیت نیز در این مراسم گفت: اتاق بازرگانی اردبیل براساس چشم‌انداز 6 ساله باید از پروژه مدیریت کیفیت استاندارد مراقبت و صیانت کند تا روز به روز با کیفیت مطلوب اتاق بازرگانی در مسیر خدمات‌رسانی گام بردارد. 
نوید خبیری اظهار کرد: ما در مدت هفت ماه گذشته با کمک تیم مشارکت‌کننده شرکت مهندسی پارسیان هوشمند سرآمد سعی کردیم تا نسبت به طراحی و اجرای پروژه مدیریت کیفیت استاندارد با عنوان ایزو 9001 با ویرایش 2015 اقدامی عملی انجام دهیم. 
وی خاطرنشان کرد: در هفت ماه گذشته ما سعی کردیم در قالب سیستم مدیریت کیفیت بستری مناسب و قابل رشد و بهبود را فراهم آوریم تا یک تغییر مناسب همراه با اثربخشی و کارآمدی پروژه‌‌ها به انجام برسد. 
مدیر پروژه طراحی سیستم کیفیت اضافه کرد: ما در قالب این سیستم چند ویژگی مثبت را به جد دنبال می‌کنیم که اولین بخش مربوط به شناسایی 27 فرآیند برای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی است که پنج فرآیند آن منطبق بر استانداردهای جهانی است تا یک روند صحیح را با معماری درست در این حوزه شاهد باشیم. 
خبیری تصریح کرد: ما نسبت به شناسایی و طبقه‌بندی مشتریان اقدامات لازم را انجام دادیم به طوری که در این سازمان 6 نوع مشتری شناسایی شده که از فعالان اقتصادی جنرال گرفته تا اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و گروه‌های مرتبط با اتاق بازرگانی را در بحث مشتری‌مداری و سنجش رضایتمندی آنها مورد ارزیابی دقیق قرار دهیم تا برای هر یک بانک اطلاعاتی کدگذاری شود. 
وی اضافه کرد: ما در این فرآیند بحث کدینگ بانک اطلاعاتی را در قالب 38 بانک اطلاعاتی تهیه شده مدنظر قرار دادیم تا هر یک با فرمول و دیتای مشخص مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد. 
مدیر پروژه طراحی سیستم کیفیت به پایش و تعیین افق 6 ساله در تعیین استاندارد مدیریت کیفیت برای این سازمان در دو دوره سه ساله اشاره کرد و اظهار داشت: سعی می‌شود در این 6 سال مزیت‌ها و نقاط قوت مورد توجه قرار گرفته و در نقطه مقابل بخی ضعف‌ها نیز شناسایی شده و تسهیل فرآیندها به انجام می‌رسد. 
خبیری از شکل‌گیری کمیته استراتژی سازمان و اتاق فکر برای پیشبرد بهتر امور در بخش مدیریت کیفیت خبر داد و گفت: در یک خط و مشی واقع‌بینانه و بلند مدت اتاق بازرگانی باید سعی کند تا ضمن صیانت از ایزو 9001 در قالب مدیریت کیفیت به بهبود و افزایش شاخص‌های رضایتمندی کمک کند. 
وی با قدردانی از همکاری خوب پرسنل اتاق بازرگانی اردبیل در اجرای این پروژه در هفت ماه اخیر بیان داشت: ما در این مجموعه به این حقیقت رسیده‌ایم که در هر سازمان با مدیریت توانمند قطعا سیستم اثربخش کیفیت به راحتی قابل اجراست که قطعا با استقرار واحد بهبود کیفیت به راحتی می‌توان به دستاوردهای موردنظر دست یافت.   مدیر پروژه طراحی سیستم کیفیت با اشاره به اینکه در سازمان‌های خدمات‌محور با مفهوم مشتری‌ دچار مشکلات و برخی نارسائی‌ها هستیم افزود: در اتاق بازرگانی با توجه به تنوع ارائه خدمات به مشتریان در مجموعه فعالان اقتصادی و صاحبان تجارت به راحتی می‌توان با تدوین بانک اطلاعاتی نسبت به افزایش رضایتمندی آنها و اثربخشی کار موفق عمل کرد. 
خبیری اذعان کرد: به رغم همه مطلوبیت شرایط در اتاق بازرگانی در کسب ایزو 9001 به عنوان مدیریت کیفیت باید این کار سخت و دشوار را بیشتر مراقبت و نگهداری کرد تا در یک فرآیند تدریجی مشکلات و موانع برطرف و یک شرایط هموار در ایجاد فرآیند مثبت اتفاق بیفتد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.