قادر تقی زاده روز پنجشنبه در دوره آموزشی هتلداری در اردبیل با اشاره به لزوم ارتقای آموزش های حوزه گردشگری استان ، اعتبار اختصاص یافته برای بخش آموزش گردشگری استان در سال جاری را 500 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این اعتبار ملی به صورت یارانه در اختیار موسسات همکار آموزشی قرار می گیرد.
وی گفت: با هدف ارتقای دانش فعالان حوزه گردشگری، دوره های آموزشی با حضور اساتید کشوری و مشارکت موسسات ملی برگزار می شود.
او با تاکید به اینکه آموزش لازمه ارتقای خدمات گردشگری است، اضافه کرد: به همین منظور از حضور اصغر ژیان دربندی برای برگزاری کارگاه های آموزش هتل داری در بخش های مختلف حسابداری، رستوران ، چیدمان و طراحی ، پذیرش میهمان ، بازاریابی ، برگزاری مراسم خاص ، انبارداری و لاندری استفاده شده است.
وی با تاکید به اینکه در این دوره فعالان گردشگری، دانشجویان رشته های مرتبط با گردشگری، مالکان رستوران ها و مراکز پذیرایی بین راهی و هتل داران حضور دارند، گفت: این دوره در مجتمع پذیرایی عالی قاپو برگزار شده تا مراکز اقامتی و پذیرایی با نحوه پذیرایی نیروهای آموزش دیده و نحوه چیدمان بخش های مختلف یک مرکز اقامتی و پذیرایی آشنا شوند.
تقی زاده همچنین با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری دوره ها در شهرستان ها افزود: با توجه به محدودیت اعتباری میراث فرهنگی ، انتظار داریم فرمانداران اعتبار مناسبی برای بخش آموزش گردشگری اختصاص دهند.
وی بر لزوم تداوم آموزش ها برای گروههای مختلف مرتبط با گردشگری تاکید کرد و گفت: از جمله آموزش مراکز پذیرایی و بین راهی، رستوران ها، عوامل ستاد اجرایی خدمات سفر، رانندگان فرودگاهی و رانندگان بین شهری ضرورت ویژه دارد.
تقی زاده از برگزاری دوره آموزشی ویژه مراکز رفاهی بین راهی با حضور آقای کوهی خبر داد و تاکید کرد: موضوع آموزش با جدیت دنبال می شود و از موسسات همکار درخواست شده تا به کیفیت بخشی آموزش ها توجه داشته باشند.
پدر هتلداری نوین ایران نیز در این دوره آموزشی بر لزوم اعمال سیستم مناسب گردش کار در هتل ها تاکید کرد و گفت: وجود سیستم مناسب گردش کار خطاها و سهل انگاری کارکنان را به حداقل می رساند.
اصغر ژیان دربندی با بیان اینکه هتل از 2 بخش پیدا و پنهان برخوردار بوده و بخش پنهان در واقع نظم دهنده هتل است، افزود: مدیران هتل ها باید به بخش پنهان مدیریت هتل توجه داشته باشند.
او با بیان اینکه در هتلداری موضوع احتکار بی معنی است و احتکار برای هتل ها زیان ده خواهد بود، ادامه داد: تمام خدمات ، برنامه ها و اقدامات هتل ها باید با هدف سود اقتصادی و به حداقل رساندن هزینه ها باشد.
وی گفت: با آموزش مناسب بسیاری از هزینه ها مدیریت شده و زمینه سود اقتصادی برای هتل تسهیل می شود.
اردبیل از استان های گردشگر پذیر کشور است ، مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق بلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.
همچنین موزه مفاخر دینی ، موزه تخصصی باستان شناسی ، موزه چینی خانه مجموعه شیخ صفی ، موزه مردم شناسی ، موزه صنایع دستی و موزه تاریخ طبیعی اردبیل از دیگر جاذبه هایی است که گوشه هایی از تاریخ و تمدن این دیار را به نمایش گذاشته است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:یفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.