مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: شهرداران جدیدی که احکام آنها صادر شده است هر چه سریعتر نسبت به تدوین بسته های سرمایه گذاری شهرها اقدام کنند. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، فرزاد قلندری در جلسه انتصاب و تقدیم احکام جدید شهرهای استان اردبیل اظهار کرد: پایان اتکای شهرداری ها به کمک های دولتی و پول نفت برای اداره شهرها فرا رسیده و شوراها و شهرداری ها باید به طور جدی به فکر تولید ثروت و درآمدزایی باشند. 
وی با اشاره به اینکه تمام مسئولان شهرداری طبق وظایف محوله باید ظرفیت های منطقه خود را احصاء کرده و برای توسعه زیرساخت ها و ارائه خدمات به مردم راهکارهای اساسی تدوین کنند، خاطرنشان کرد: شهرداری ها باید بسته های سرمایه گذاری خود را آماده کرده و با همکاری بخش خصوصی نسبت به عمران و آبادانی شهرهای خود همت کنند. 
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل با تاکید بر استفاده شهرداران از تجربیات شهرهای موفق کشور در اداره شهرها، تصریح کرد: بخش عمده چالش هایی که شهرداری ها با آن مواجه هستند تامین منابع مالی است چرا که قسمت اعظم اعتباراتی که از سوی دولت به شهرداری  پرداخت می شود صرف هزینه های پرسنل شده و انتظارات مردم در زمینه عمران شهری عمدتا محقق نمی شود.     بدنه شهرداری ها را بیش از این سنگین نکنید 
قلندری در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه در گذشته با اغماضی که صورت گرفته یرخی از نیروهای غیرمتخصص وارد بدنه شهرداری‌ها شده اند و نیروهای متخصصی که می توانستند به جای آنها در شهرداری‌ها مثمرثمر باشند در شهرداری‌ها دیده نمی شود و عملا با بدنه سنگین شهرداری‌ها روبرو هستیم. 
وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها از استخدام های بیهوده و خارج از محدوده قانونی پرهیز کنند اضافه کرد: شهرداران جدید در توسعه و عمران شهرها باید ذائقه مردم را نیز در نظر بگیرند و در هزینه کرد اعتبارات طوری عمل کنند که در پایان دوره خدمت با هزاران کار نکرده و میلیاردها بدهی روبرو شوند. 
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل از ایجاد ترکیبات نامیمون و ناپسند و تشکیل گروه ها در شوراها انتقاد کرد و بیان داشت: این امر نوعی تنش را در شوراها و در کنار آن شهرداری‌ها ایجاد می کنند و با بروز مشکلات شهرداری‌ها را از وظیفه ذاتی خود دور خواهد کرد. 
قلندری از شهرداران و اعضای شورای شهر خواست؛ تا با ورود به مسایل مرتبط شهرداری‌ها وظیفه قانونی خود را به انجام رسانده و از ورود به مسایل حاشیه ای پرهیز کنند تا بیش از این شاهد عمران و توسعه شهری باشیم. 
وی همچنین با تاکید بر اینکه شوراها در دخالت در امور جاری شهرداری‌ها پرهیز کنند، گفت: سطح تعاملات شهرداری و شوراها با فرمانداری ها در حد اعلاء باشد و در کنار آن با استفاده از امکانات دفتر فنی استانداری اردبیل در راستای عمل به سیاست های دولت تدبیر و امید حرکت کنند. 
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل ادامه داد: شهرداری‌ها باید در تعریف پروژه های شهری علاوه بر عمل بر مبانی اصول شهرسازی نیاز مردم و شهر را در اولویت قرار دهند و زمان و منابع را صرف پروژه های بی خاصیت در شهرها نکننند.   وی از پرداخت 60 میلیارد تومان اعتبار به شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده و سهم سازمان شهرداری ها خبر داد و خاطرنشان کرد: درآمد شهرداری ها بسیار ناچیز است اما ضرورت دارد تا شهرداران با ابتکار عمل درآمدهای شهری را افزایش داده و نسبت به ساماندهی امور شهری به بهترین نحو اقدام کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.