مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل گفت: شش سمن زیست محیطی در استان اردبیل فعال و هشت سمن دیگر در حال ثبت رسمی است.

به گزارش ایلنا، محمد خداپرست با اشاره به ثبت شش سمن زیست‌محیطی در استان اردبیل افزود: با پیگیری‌های انجام شده، هشت سازمان مردم نهاد زیست محیطی دیگر در سطح استان در حال طی مراحل ثبت رسمی است.

خداپرست افزود: تا پیش از این اغلب سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی در سطح شهر اردبیل مشغول به فعالیت بودند اما خوشبختانه در سال‌های اخیر و با افزایش آگاهی‌های عمومی تعداد سمن‌های فعال در سایر شهرهای استان رو به افزایش است.

وی آموزش گروه‌های هدف و ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست را یکی از اولویت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اعلام کرد و اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال 96 تعداد 14 برنامه با رویکرد آموزشی برای جامعه دانش‌آموزی و دانشجویان و آحاد مردم به منظور ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست با مشارکت و همکاری سمن‌های زیست محیطی استان برگزار شده است.

خداپرست همچنین با اشاره به کمپین نه به کیسه‌های پلاستیکی، برگزاری جشنواره فیلم سبز در سطح استان و طرح پاکبانان محرم که با مشارکت اعضای سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی در سطح استان اجرا شد، بیان داشت: این اداره کل از برنامه‌ها و طرح های سمن‌های زیست محیطی و در راستای افزایش مشارکت‌های مردمی استقبال می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.