قادر تقی زاده معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: برای این منظور در نخستین مرحله دوره های آموزشی ویژه برای 100 همیار گردشگری دانش آموز در استان برگزار می شود.
وی بیان کرد: از مدارس استان 100 نفر به عنوان همیار گردشگری انتخاب شده و برای همه این افراد کارت فعالیت صادر و لباس یک دست تهیه شده تا بعد از سپری کردن برنامه های آموزشی در پیشبرد اهداف میراث فرهنگی مشارکت داشته باشند.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه برگزاری 14 دوره آموزشی در سال جاری پیش بینی شده ، اضافه کرد: در برنامه های آموزشی ارتقای معلومات اقشار مختلف مرتبط با حوزه گردشگری در دستور کار است.
تقی زاده با تاکید به اینکه در برگزاری دوره ها سه موسسه آموزشی با میراث فرهنگی استان همکاری دارند، اضافه کرد: ارائه مجوز برای سه موسسه جدید نیز در دست بررسی است.
او بیان کرد: در سال جاری ارتقای سطح آموزش ها و استفاده از ظرفیت اساتید به نام کشوری به تمامی موسسات ابلاغ شده و دوره های آموزشی مصوب نیز تا پایان سال با برنامه زمان بندی مناسب برگزار می شود.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از جمله دوره های آموزشی را آموزش هتل داری عنوان کرد و افزود: این دوره در روزهای 24 و 25 آبان ماه برگزار می شود.
تقی زاده به برگزاری کارگاه آموزشی جوامع بومی محلی تا پایان سال جاری اشاره و تاکید کرد: احتمال افزایش تعداد دوره ها از جمله آموزش مدیران مجتمع های آبدرمانی و رانندگان بین راهی یا فرودگاهی نیز وجود دارد.
استان اردبیل یکی از مناطق مهم گردشگری در کشور می باشد. وجود دهها چشمه آب معدنی گرم که بیشترین آن در شهرستان های سرعین و مشگین شهر متمرکز شده اند از جمله مه مترین جاذبه های توریستی استان می باشند.
دهها اثر باستانی و تاریخی بویژه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی که به ثبت سازمان جهانی یونسکو نیز رسیده چهره ای فرهنگی به این استان داده است.
علاوه بر جاذبه های طبیعی و تاریخی استان اردبیل بواسطه داشتن میراث فرهنگی در زمینه گردشگری مذهبی و فرهنگی نیز در کشور زبانزد خاص و عام است. آئین های عزاداری محرم این استان در کشور شهره است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.