به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام میکائیل مقدسی روز سه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی افزود: این خلاء ها در منطقه موجب نارسایی هایی در اجرای برخی برنامه ها شده است.
او اظهار کرد: ماه محرم فرارسیده و برای اینکه از فیوضات این ماه بزرگ استفاده شود باید از وجود روحانیت بیشتر استفاده شود.
حجت الاسلام مقدسی در ادامه به بررسی راهکارهای موثر درخصوص افزایش رونق مساجد و استفاده از ظرفیت های ائمه جمعه و جماعات اشاره کرد و گفت: رونق مساجد با حضور عالم صورت می گیرد که برای حضور روحانی و مستقر شدن آن باید برنامه ریزی شود.
او ماه محرم را برای شیعیان نعمت الهی و قیام عاشورا را درس استکبارستیزی و مقابله با ظالم و حمایت از مظلوم دانست و افزود: دشمنان برای گرفتن این فرهنگ بزرگ از ما در تلاش هستند و دسته های عزاداری باید مواظب نیرنگ های دشمنان باشند و از هرگونه بدعت و خرافه گرایی در عزاداری ها و منسجم نشدن هیات ها دوری کنند.
حسین شایقی ، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل هم در این جلسه از برگزاری همایش یادبود مرحوم امیر حسین فردی خبر داد و گفت: همایش یادبود مرحوم امیر حسین فردی که اهل روستای قره تپه از توابع بخش مرکزی نیر بود 25 مهر در مرکز استان و همچنین در شهرستان نیر با حضور فرهیختگان بنام کشوری و خانواده این بزرگوار برگزار خواهد شد.
مهدی بخشی ، معاون فرماندار نیر هم با اشاره به احداث خانه های عالم در روستاهای این شهرستان گفت: شهرستان نیر چهار خانه عالم دارد که در روستای پیرنق این خانه تکمیل و تحویل عالم منطقه داده شده است.
او افزود: خانه های عالم همچنین در روستای اینالو با پیشرفت فیزیکی 70 درصد و در روستای قورتولموش با پیشرفت فیزیکی 75 درصد درحال اجراست و نیز در روستای خانه شیر هم به اتمام رسیده و انشعابات این خانه نصب خواهد شد.
شهرستان نیر در 30 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7116/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.