حسین دشتی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار زکات پرداختی توسط خیران و کشاورزان استان در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 21 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه بیش از 99 میلیارد ریال از زکات پرداختی در قالب سهم الفقرا در اختیار مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب پذیر در همان روستاهای مؤدی زکات قرار گرفته است، اظهار کرد: زکات پرداختی نیکوکاران در وهله اول برای رفع مشکلات مددجویان و افراد نیازمند هزینه می شود و سپس به اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عام المنفعه در همان روستاهای مؤدی زکات اختصاص می یابد.
دبیر شورای زکات استان اردبیل با اشاره به اینکه 92 درصد از زکات پرداختی کشاورزان و نیکوکاران اردبیلی در قالب سهم الفقرا برای برطرف کردن نیازهای اساسی مستمندان هزینه شده است، بیان کرد: زکات پرداختی برای رفع مشکلات معیشتی، درمانی، تحصیلی، تعمیر و ساخت مسکن مددجویی، تهیه جهیزیه و سایر نیازهای اساسی مددجویان هزینه شده است.
وی گفت: حسن اعتماد مردم خیر به کمیته امداد امام خمینی (ره) باعث شده است تا همواره شاهد افزایش کمک‌های مردمی به این نهاد باشیم که این امر علاوه بر تسریع در روند رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان مسیر توانمندسازی آنها را نیز هموارتر می کند.
وی از همکاری یکهزار و 500 عامل افتخاری زکات با کمیته امداد استان خبر داد و افزود: یکصد روحانی و مبلغ دینی نیز برای ترویج و تبلیغ امر واجب زکات در شهر‌ها و روستاهای استان با کمیته امداد همکاری می‌کنند.
دشتی با بیان اینکه پرداخت به موقع زکات موجب می‌شود تا گام‌های مؤثرتری برای رفع نیازهای خانواده های بی‌ بضاعت و نیازمند برداشته شود، اظهار کرد: زکات یکی از مهم‌ترین فرامین دین مبین اسلام است که اگر مورد توجه همه آحاد مختلف مردم قرار گیرد به برقراری عدالت اجتماعی در جامعه کمک خواهد کرد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.