رضا میرزایی روز چهارشنبه در دومین نشست هماهنگی ستاد اجرایی ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز در استان مرکزی ویژه دستگاه های اجرایی در اراک افزود: کلانشهر اراک با مجموعه ای از عوامل مختلف آلایندگی های زیست محیطی روبه رو است که این عوامل به دلیل تصمیمات نادرست از 40 سال گذشته ایجاد شده است.
وی بیان کرد: برای رفع مشکلات زیست محیطی همه باید همگام و یکدل شوند و هر فرد در جامعه به یک محیط بان تبدیل شود.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: بحث فرهنگ سازی زیست محیطی باید از سنین پایین و از مدارس ابتدایی مورد توجه قرار گیرد.
میرزایی در خصوص جشنواره فیلم سبز نیز گفت: این جشنواره سال گذشته با استقبال گسترده ای همراه بود و انتظار است دستگاه های اجرایی حمایت های خوبی در برگزاری آن برای دومین سال متوالی داشته باشند.
وی تاکید کرد: مردم استان مرکزی به ویژه کلانشهر اراک مطالبات زیست محیطی به حقی دارند که باید در این جشنواره به آن پرداخته شود.
مسئول جشنواره فیلم سبز در استان مرکزی گفت: ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران با هدف شناسایی برترین آثار سینمایی و هنرهای تجسمی مرتبط با حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در سطح ملی و بین المللی و نمایش عمومی آنها به منظور ارتقای آگاهی عمومی و فرهنگ سازی در این زمینه از 31 تیر تا ششم مردادماه برگزار می شود.
زهرا عسگری افزود: آثاری در بخش رقابتی این دوره از جشنواره پذیرفته می شوند که دارای مضمونی منطبق بر فرهنگ و اصول حفاظت از محیط زیست باشد و تاریخ ساخت آنها از اول ژانویه 2014 (11 دی ماه 1392) تاکنون باشد.
وی بیان کرد: متقاضیان می توانند برای شرایط پذیرش آثار در آیین نامه جشنواره به آدرس اینترنتی WWW.iigff.org مراجعه کنند.
مسئول جشنواره فیلم سبز در استان مرکزی ادامه داد: بخش رقابت بین المللی شامل بخش سینما و هنرهای تجسمی و بخش غیررقابتی شامل برگزاری کارگاه ها، سمینارها و همایش های مرتبط و بخش جنبی پخش فیلم و کلیپ ها است.
عسگری اظهار کرد: آثار ارسالی در بخش رقابت هنرهای تجسمی تا تاریخ 15 خردادماه جاری تمدید شده و علاقه مندان باید تا این فرصت آثار خود را از طریق پست الکترونیکی به آدرس Visualartsiigff@gmail.cim ارسال کنند.
ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران از 31 تا ششم مردادماه به طور همزمان در استان های مختلف برگزار می شود.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.