رئیس کمیته ملی موزه های ایران(ایکوم) گفت: نهادها و به خصوص دانشگاه‌ها از اعتبارات پژوهشی نسبت به ثبت و مستندنگاری آثار خود در قالب موزه اقدام می‌کنند. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، سید احمد محیط طباطبایی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) با بیان اینکه شهر و استان اردبیل با نام دانشگاه محقق اردبیلی شناخته می‌شود، گفت: نهادها و به خصوص دانشگاه‌ها از اعتبارات پژوهشی نسبت به ثبت و مستندنگاری آثار خود در قالب موزه اقدام می‌کنند. 
وی با بیان اینکه موزه بخشی از شیوه آموزشی دانشگاه‌ها است، افزود: دانشگاه محقق اردبیلی به این موضوع توجه خاصی نموده است و تاسیس موزه تاریخ علوم در این دانشگاه یک کار ارزشمند پژوهشی و فرهنگی است. 
محیط طباطبایی با تاکید بر فعالیت‌های مجازی دانشگاه و موزه تاریخ علوم، گفت: دفتر دانشگاه در تهران می‌‍تواند به عنوان یک واحد مجازی برای کل دانشگاه عمل کند.   گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه تاسیس موزه تاریخ علوم اردبیل در دانشگاه طی دو سال اخیر یک کار ارزشمند بوده است، افزود: همچنین آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه افتتاح شده است و سایر آزمایشگاه‌های مرجع دانشگاه نیز به صورت نرم‌افزاری با آن مرتبط هستند و با این تجریه باید در مورد موزه نیز یک مدیریت متمرکز داشته باشیم. 
وی با بیان اینکه موزه تاریخ علوم اردبیل در مدت کوتاه فعالیت خود برای دو سال پیاپی به عنوان موزه برتر کشور انتخاب شده است، افزود: این موزه همچنین سال گذشته جایزه ترویج علم جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داده است. 
محمد انوار رئیس موزه تاریخ علوم نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های موزه، انعقاد این تفاهم‌نامه را موجب توسعه همکاری موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی و کمیته ملی موزه‌های ایران(ایکوم) عنوان کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.