صفر فتح‌اله زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مددجوکه با دریافت تسهیلات اشتغال از کمیته امداد به کار کشت زعفران مشغول شده است سالانه با برداشت 2.5 کیلوگرم طلای سرخ درآمدی بیش از 250 میلیون ریال سود خالص کسب می‌کند.
وی با بیان اینکه در سال 1388 پس از بررسی‌ برخی از مناطق خلخال که برای کشت زعفران مناسب بودند کارگاه‌های آموزشی برای مددجویان برگزار شد، اظهار کرد: با پرداخت 80 میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی این مددجو در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع، پنج تن پیاز زعفران کاشت و به این موفقیت دست یافت.
وی بیان کرد: همچنین یکی دیگر از مددجویان تحت حمایت با دریافت یکصد میلیون ریال وام اشتغال در سال 93 با کشت چهارتن پیاز زعفران در زمینی به مساحت هفت هزار و 500 متر مربع توانسته هر سال 2 کیلوگرم زعفران خالص برداشت کند و به خودکفایی برسد.
وی اضافه کرد: تلاش می شود با برنامه‌ریزی‌ منسجم و راهبردی مناطقی را که ظرفیت مناسب برای کشت و تولید زعفران دارد شناسایی و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مددجویان تحت حمایت کشت این محصول در خلخال افزایش داده شود.
فتح‌اله زاده با بیان اینکه کشت و تولید موفقیت‌آمیز زعفران علاوه بر توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان موجب رونق اقتصادی منطقه نیز خواهد شد، گفت: کشت و توسعه محصولات درآمدزا از جمله زعفران یکی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد خلخال است.
مدیر کمیته امداد شهرستان خلخال با تقدیر از حمایت ها و همکاری سازمان جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی و بانک‌های عامل استان اردبیل اظهار کرد: مددجویان تحت حمایت که دارای زمین‌ زارعی هستند می‌توانند با مراجعه به این نهاد از تسهیلات اشتغال و خودکفایی برای کشت زعفران بهره‌مند شوند.
خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل واقع است.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
6130/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.