رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش تولید گیاهان دارویی در استان اردبیل در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، عدیل سروی با بیان این مطلب گفت: در سال جاری میزان کشت زعفران و انواع گیاهان دارویی در این استان را به 110 هکتار افزایش داده و برای 50 نفر اشتغال زایی می‌کنیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: برنامه‌های اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی بر اجرای الگوی جدید کشت با تاکید بر افزایش ارزش افزوده و صادرات محور شهرستان های استان متمرکز شده است .

وی اضافه کرد: در سال جاری جواز تاسیس و راه اندازی پنج واحد فرآوری و بسته بندی زعفران در شهرستان های نمین ، خلخال و گرمی به پایان می رسد .

سروی احداث مجتمع های پرورش گاوشیری با ظرفیت 10 هزار راس در استان را یادآور شد و افزود: در سال جاری برنامه ریزی شده تا به واحدهای دام و طیور 2 هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یابد تا رشد و شکوفایی این بخش از کشاورزی رونق بگیرد .

وی با بیان اینکه توسعه سیستم های نوین آبیاری تحت فشار از دیگر برنامه‌های اولویت دار این سازمان به شمار می رود، خاطرنشان کرد:: برنامه امسال سازمان جهاد کشاورزی استان اجرای پنج هزار هکتار آبیاری تحت فشار با اشتغال زایی یک هزار نفر است .

رئیس جهاد کشاورزی اردبیل با اشاره به اهمیت راه اندازی واحدهای نیمه فعال و راکد در استان که در زمینه تولید نهال و بذور و گلخانه و تولید قارچ خوراکی فعالیت دارند نیز بیان کرد: تسهیلات 300 میلیارد ریالی با همکاری بانک کشاورزی استان برای این واحدها منظور شده و امیدواریم در سال جاری شاهد فعالیت این واحدها در عرصه تولید و سازندگی باشیم .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.