به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عدیل سروی بعد از ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت اراضی اردبیل اظهار کرد: برنامه‌های اولویت‌دار سازمان جهاد کشاورزی اجرای  الگوی جدید کشت با تاکید بر افزایش ارزش افزوده و صادرات محور شهرستانهای استان اردبیل است.

وی افزود: در نظر داریم امسال میزان کشت زعفران و انواع گیاهان دارویی را به 110 هکتار افزایش دهیم و برای تعداد 50 نفر  اشتغالزایی کنیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی پنج واحد فرآوری و بسته‌بندی زعفران در شهرستانهای نمین و خلخال و گرمی باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان را در خصوص رونق تولید و اشتغال امسال را احداث مجتمعهای پرورش گاو شیری با ظرفیت 10 هزار راس عنوان کرد و بیان کرد: امسال برنامه‌ریزی شده است تا به واحدهای دام و طیور  دو هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده شود تا بدین وسیله بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی این بخش از کشاورزی نیز که باعث ایجاد اشتغال و تولید خواهد شد باشیم.

سروی از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان را توسعه سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار برشمرد و تصریح کرد: برنامه امسال سازمان جهاد کشاورزی اجرای پنج هزار هکتار آبیاری تحت فشار با اشتغالزایی یک هزار نفر است که امیدواریم تا پایان امسال به این مهم دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی واحدهای نیمه‌فعال و راکد در استان که در زمینه تولید نهال و بذور و گلخانه و تولید قارچ خوراکی فعالیت دارند، اظهار کرد: تسهیلات 300 میلیارد ریالی با همکاری بانک کشاورزی استان برای این واحدها منظور شده است که امیدواریم امسال شاهد فعالیت این واحدها در عرصه تولید و  سازندگی باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: میزان جذب موادخام تولیدی با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی با رشد 44 درصدی از 581 هزار تن در سال92 به یک هزار و هفت  تن در سال 95 رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610948
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.