میرآرمان واعظی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه فلسفه تشکیل ادارات شیلات استان تولید پروتئین و اشتغال جوانان است در سال جدید در راستای تحقق شعار سال، تولید ماهی را در اردبیل افزایش داده و زمینه اشتغال را برای افراد بیکار فراهم خواهیم آورد.

وی حل مشکلات پرورش‌دهندگان ماهی را از برنامه‌های مهم شیلات استان برشمرد و بیان کرد: فعالیت‌های آبزی‌پروری و رهاسازی بچه ماهیان همزمان با آغاز فصل بهار در استان آغاز و برنامه‌ریزی لازم برای تامین نهاده‌های پرورش ماهی اعم از بچه ماهی  و آماده‌سازی مزارع، استخرهای دومنظوره و منابع آبی پرورش ماهی و خرید غذا برای ماهیان و آبزیان انجام شده است.

واعظی با تاکید بر تهیه و تامین  بچه ماهیان از مراکز معتبر و با گواهی بهداشتی دامپزشکی تصریح کرد: در زمینه رهاسازی انواع بچه ماهیان سردآبی و گرمابی در مزارع و استخرها باید پرورش‌دهندگان ماهی به اصول لازم در این زمینه توجه داشته باشند تا شاهد افزایش تولید در آبزیان استان باشیم.

مدیرکل شیلات استان اردبیل در مورد تولید ماهی در سال گذشته در استان اردبیل افزود: در حالی که در سال 94 شاهد تولید 8 هزار تن ماهی در استان اردبیل بودیم، در سال گذشته این میزان به 9 هزار تن افزایش یافته و امسال نیز تلاش و جدیت بر این است تا با حمایت از پرورش‌دهندگان ماهی زمینه افزایش تولیدات در این بخش را فراهم آوریم.

وی بیشترین مصرف ماهی استان را مربوط به شهرستانهای اردبیل و مشگین‌شهر دانست و اظهار کرد: با اقدامات در راستای فرهنگسازی و برگزاری جشنواره‌های طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در سال گذشته سرانه مصرف ماهی در استان اردبیل به 10 کیلوگرم رسید که تلاش می‌کنیم امسال این سرانه افزایش یابد.

واعظی با اشاره به ارائه وام مکانیزاسیون به پرورش‌دهندگان ماهی گفت: وام مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی بدون محدودیت به پروش‌دهندگان ماهی در استان ارائه می‌شود و پرورش‌دهندگان و صاحبان مزارع می‌توانند با مراجعه به شیلات و جهاد کشاورزی از این تهسلات در راستای توسعه فعالیت‌های آبزی‌پروری و افزایش تولید ماهی استفاده کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611159
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.