رئیس اداره راه و شهرسازی خلخال روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بزرگراه خلخال تا ورودی تفرجگاه ازناو به طول سه کیلومتر و 200 متر و با عرض 23 متر نخستین بزرگراه این شهرستان است که در ابتدای ورودی جاده های خلخال به اسالم ، خلخال به پونل و خلخال به شاهرود و راههای ارتباطی منتهی به استان همسایه گیلان احداث شده و در اختیار مسافران قرار می گیرد.
عبدالله بختیاری گفت: عملیات اجرایی این پروژه 10 سال پیش از سوی شهرداری شهر خلخال آغاز و پس از گذشت سال ها از توقف عملیات اجرایی پروژه در همان ابتدای کار با تحویل پروژه به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه عملیات پروژه از 2 سال پیش توسط این اداره کل با بکارگیری از یک پیمانکار توانمند مجری پروژه های راه سازی استان آغاز شد.
وی اظهار کرد: برای احداث نخستین بزرگراه خلخال به طول سه کیلومتر و 200 متر از ابتدای شهر خلخال تا محل پاسگاه چند منظوره فرماندهی انتظامی این شهرستان هشت دهنه پل احداث ، برای اجرای 2 لایه آسفالت به ضخامت 11 سانتیمتر 14هزار و 526 تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفته و برای تکمیل عملیات اجرایی این پروژه 55 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
بختیاری از در حال اجرا بودن پروژه تعریض و تبدیل راه فرعی خلخال به اسالم به جاده اصلی با مشخصات فنی بالا و استاندارد خبرداد و گفت: این پروژه به طول 18 کیلومتر در داخل حوزه استحفاظی این شهرستان در دست اجرا بوده و هم اکنون پنج کیلومتر از طول این مسیر آسفالت ، سه کیلومتر آماده برای آسفالت بوده و مابقی مسیر نیز در حال جاده سازی و تعریض است.
چشمه و تفرجگاه ازناو خلخال در چهار کیلومتری از مرکز شهر خلخال واقع شده و به دلیل نداشتن متولی برای نگهداری و ساماندهی آن به رغم بهره مندی از جاذبه های زیبای گردشگری فاقد امکانات رفاهی ، گردشگری است.
چشمه های ازناو و میرعادل ، آبشار ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از دیگر مناطق گردشگری شهرستان خلخال است.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.