محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به وضعیت نامناسب روسازی در محورهای خلخال-اسالم و خلخال-پونل که نارضایتی مسافران و مردم منطقه خلخال را در پی داشت، موضوع بهسازی و ایمن سازی محورهای مذکور در دستور کار برنامه های اداره کل راه و شهرسازی اردبیل قرار گرفت.
وی اضافه کرد: با انتخاب مشاور مطالعات لازم برای ارائه طرح نهایی انجام و در نهایت با در نظر گرفتن افزایش ترافیک در سال های آتی، طرح تعریض و بهسازی محور خلخال-اسالم به همراه بهسازی محورهای خلخال-پونل و سه راهی شاهرود به شاهرود با روش بازیافت سرد عمقی درجا با افزودنی سیمان و اجرای لایه روکش آسفالت تصویب شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود : محورخلخال-اسالم بطول 16 کیلومتر می باشد که عملیات تعریض، بهسازی، بازیافت سرد به ضخامت 25 سانتی متر و اجرای 18000 تن آسفالت بیندر و توپکا درطول 6.6کیلومتر از مسیر با هزینه 60میلیارد ریال به اتمام رسیده و مابقی عملیات تعریض و بهسازی تا انتهای حوزه استحفاظی استان اردبیل در دست اجرا می باشد.
حیدری بیان کرد: بهره برداری کامل از این طرح علاوه بر کاهش تراکم ترافیک و تسهیل تردد، باعث افزایش ایمنی و رضایت­مندی مسافران خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به بهسازی محور خلخال- پونل هم اشاره کرد و افزود: بهسازی و بازیافت سرد عمقی در 4.5 کیلومتر از محور خلخال-پونل با عرض 9 متر به همراه اجرای یک لایه روکش آسفالت بیندر به اتمام رسید و در بقیه قسمت های محور لکه گیری بطول 700 متر و روکش آسفالتی بطول 3.50 کیلومتر انجام یافته که در مجموع بطول هشت کیلومتر از این محور با هزینه 40 میلیارد ریال بهسازی و روکش شده است.
وی درباره بهسازی در محور سه راهی شاهرود به شاهرود نیز گفت:بهسازی و بازیافت سرد عمقی در 1.4 کیلومتر از این محور به همراه اجرای یک لایه روکش آسفالت بیندر با هزینه 10میلیارد ریال به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد و جاده های خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان های اردبیل و گیلان در منطقه می باشد.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.