مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ترویج ساده زیستی در اجتماع و انعکاس آن در زندگی زوج های جوان بسترهای وقوع طلاق را از بین می برد .
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده در جلسه کمیته فرهنگی بانوان استان در راستای کاهش طلاق اظهار کرد: تنش های ایجاد شده در جامعه بر اثر طلاق تاثیرات جبران ناپذیری را به بار آورده می آورد که در دراز مدت تبعات ناشی از آن جبران ناپذیر است .
وی با تاکید بر اینکه دفاتر ثبت ازدواج و طلاق و حتی ثبت اسناد باید در راستای عوامل بروز طلاق توجیه شوند خاطرنشان کرد: طرح مهریه های بالا در بدو ورود زوجین به زندگی مشترک، ترویج تجملات و دوری از ساده زیستی و پائین آمدن آستانه تحمل سبب شده است تا روزانه شاهد ثبت چندین طلاق باشیم که پیامدهای نامیمونی را در جامعه سبب شده است .
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اینکه ساده زیستی باید در عمل نشان داده شده و به آن صورت عینی و واقعی ببخشیم ، تصریح کرد: هر قدر جامعه سیره و سلوک زندگی انبیا و ساده زیستی آنان ترویج یافته و مرسوم شود به همان میزان آسیب های اجتماعی کمتری را شاهد خواهیم بود .
ستوده با یادآوری اینکه تعیین مهریه های بالا به عنوان یکی از آسیب های جدی اجتماعی امروز گریبان جامعه را گرفته است، بیان کرد: دفاتر ثبت اسناد باید در این راستا و به صورت عملیاتی توجیه شوند .
وی به سبک زندگی و شیوه ازدواج امیرالمومنین علی (ع) اشاره کرد و افزود: آن حضرت با فروختن زره  و سپر خود اسباب اندک و ساده زندگی خود با دختر رسول گرامی اسلام را فراهم کردند و شایسته است جوانان امروز ما نیز با تاسی به این زندگی الهی و آسمانی پایه های زندگی خود را بنا بگذارند .
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر اینکه تامین اسباب زندگی بر عهده مرد است، بیان کرد: متاسفانه در جامعه امروزی این عمل برعکس شده و به یک فرهنگ نامتعارف تبدیل شده است که باید مسئولان فرهنگی و عامه مردم استان به نحوی جلوی این تشریفات زاید را بگیرند .
ستوده در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت فضای مجازی در حوزه خانواده را در افزایش میزان طلاق موثر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر در استان اردبیل 170 هزار کانال فضای مجازی وجود دارد که اگر مدیریت این کانال ها از سوی متولیان فرهنگی نباید به دست فراموشی سپرده شود .
وی صدا و سیما را در ارائه راهکارهای پیشگیری از طلاق یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: صدا و سیما باید با تولید آثار فاخر و فیلم های ارزشمند به ویژه با موضوع خانواده وارد عمل شده و مدیریت فرهنگی جامعه را به دست گیرد .
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از متولیان رسانه ملی خواست؛ با تولید آثار موثر و عظیم فرهنگی جلوی ورود کانال های بیگانه به جمع خانوادگی را گرفته و مانع از فروپاشی خانواده ها با پرداختن به ماهواره و مسایل حاشیه ای آن شوند .
ستوده با اشاره به اینکه تولید محتوای دینی و اسلامی و فرهنگی باید در راس امور صدا و سیما قرار گیرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر در بعد تولید محتوای دینی و اعتقادی تلاش های موثری صورت نگرفته و شایسته است رسانه ملی با ورود آگاهانه و هوشمندانه به این حوزه سرمایه های اجتماعی و فرهنگی غنی را در جامعه تربیت کند .
وی تاکید کرد: هر چه قدر به غنای محصولات تولید شده در حوزه فرهنگ نزدیک شویم به همان میزان می توانیم ورود شبکه های ماهواره ای به محافل خانواده ها را گرفته و به تبع آن طلاق و تنش های خانوادگی کمتری را نیز شاهد خواهیم بود .
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه به تفکیک استقبال خانواده ها از شبکه های اجتماعی و ماهواره ای اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر استفاده از برنامه های رسانه ملی در بین 50 درصد افراد جامعه مشاهده می شود و در کنار آن 25 درصد افراد مشتاق به استفاده از کانال های ماهواره ای بوده و 25 درصد نیز در استفاده از کانال های داخلی و خارجی مشترک هستند .
ستوده از مسئولان صدا و سیمای استان اردبیل نیز خواست؛ در انتخاب مشاوران خانواده برای حضور در برنامه های فرهنگی دقت کرده و از افرادی با اشتهار و دارای درجه علمی بالا استفاده کنند .

وی در پایان آموزش خانواده ها و به ویژه جوانان و نوجوانان را در مساله کاهش طلاق بسیار مهم عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش به عنوان رکن اصلی جامعه باید وارد عمل شده و با برگزاری دوره های آموزشی افکار نوجوانان را برای حضور موفق در جامعه آماده کند .

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.