معاون عملیات نیروی انتظامی استان اردبیل گفت: مزاحمت‌های تلفنی با سامانه پلیس فوریت های 110 کاهش یافته است. 
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، سلحشور در مراسم گرامیداشت هفته نیروی انتظامی که ششمین روز آن به عنوان پلیس دانش بنیان، پژوهش محور و توانمند نامگذاری شده است، اظهار کرد: پلیس 110 در دو قالب دریافت اخبار فوریتی و غیرفوریتی فعالیت های خود را انجام می دهد و به صورت روزانه در خدمت مردم است. 
وی به اخبار فوریتی دریافتی از سوی پلیس و انجام ماموریت در این زمینه اشاره کرد و بیان داشت: پلیس باید در مدت زمان 10 تا 15 دقیقه در رسیدگی به اخبار فوریتی در محل حادثه حاضر باشد و به موارد یاد شده رسیدگی کند. 
معاون عملیات نیروی انتظامی استان اردبیل از مردم خواست تا اخبار فوریتی خود را با پلیس در میان گذاشته و در کوتاه ترین زمان نسبت به رسیدگی آن اقدامات قانونی از طرف پلیس انجام شود که نمونه آن سرقت در حال وقوع، سرقت های مسلحانه، سرقت به عنف، زورگیری، ایجاد ناهنجاری های اجتماعی، شرب خمر، جریحه دار کردن عفت عمومی، چاقوکشی، اسیدپاشی و ... است. 
سلحشور با بیان اینکه در اخبار غیرفوریتی پلیس ماموریت خود را در مدت زمان نیم ساعت تا یک ساعت می تواند به انجام برساند خاطرنشان کرد: در اخبار غیرفوریتی نیازی نیست که پلیس در مدت زمان 10 تا 15 دقیقه در محل حادثه حاضر شود که در این باب هموطنان باید با صبر و حوصله بیشتر پلیس را در انجام ماموریت خود یاری کنند.   وی اخبار غیرفوریتی پلیس 110 را سرقت های رخ داده و همچنین تصادفات خسارتی زیر 6 میلیون تومان که با مراجعه به بیمه مشکل حل می شود اعلام کرد و بیان داشت: پلیس نسبت به ارائه اخبار و اطلاعات مردم به آگاهی و پلیس اطلاعات و موادمخدر نیز در صورت اطلاع هموطنان اقدام می کند تا با یک بررسی دقیق تر انجام عملیات و ماموریت پلیس را شاهد باشیم. 
معاون عملیات نیروی انتظامی استان اردبیل تصریح کرد: در برخی از موارد نیز هموطنان از پلیس 110 مشاوره و راهنمایی می خواهند که اغلب مربوط به امور خدمات نظیر پلس+ 10، گذرنامه، استخدام، صدور گواهینامه و ... است که تلاش می شود در این زمینه نیز اقدامات مناسب و به هنگامی انجام شود. 
سلحشور به فعالیت سامانه پیام کوتاه پلیس در موارد عدم دسترسی به تلفن 110 اشاره کرد و افزود: در این سامانه نیز پلیس تلاش می کند از طریق 110 و با همراهی مردم در تولید امنیت اطلاعات آنها را دریافت و نسبت به انجام ماموریت خود اقدام کند. 
وی به دیدار هفتگی فرمانده نیروی انتظامی با مردم اشاره کرد و گفت: امروز نیز ساعت 12:30 فرمانده نیروی انتظامی با مردم دیدار خواهد کرد که این دیدار در ساختمان نظارت همگانی اتفاق خواهد افتاد. 
معاون عملیات نیروی انتظامی استان اردبیل به تماس های روزانه مردم با پلیس 110 نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ما در یک سال اخیر در بررسی های خود متوجه شدیم که مزاحمت های تلفنی با 110 به شدت کاهش یافته است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.