عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: کارآمدترین روش در توسعه پایدار استفاده از مشارکت‌های مردمی است. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، فاطمه ناصحی در همایش «چرا باید فعال محیط زیست بود؟» با بیان اینکه یک مدرس دانشگاه در ابتدا باید به وظیفه اجتماعی خود عمل کند، گفت: متاسفانه رتبه اول بیکاری به فارغ‌التحصیلان محیط زیست اختصاص دارد که اصلا خوشایند نیست. 
وی افزود: محیط زیست یک رشته تخصصی و دانشی است که دانشجویان زحمات بسیاری برای یادگیری آن گرفته‌اند، افزود: با این حال وقتی از این تخصص و دانش استفاده نمی‌شود، وضعیت فعلی دور از انتظار نیست. 
ناصحی با اشاره به مشارکت‌های مردمی در حفاظت از محیط زیست، گفت: کارآمدترین روش در توسعه پایدار استفاده از مشارکت‌های مردمی است.  عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با تاکید بر اینکه به NGO ها باید بیشتر میدان داده شود، گفت: توانمندسازی پتانسیل‌های مردمی توسط NGO ها و مردم قابل انجام است. 
صادق پناهی مدیر انجمن مردم‌نهاد دیده‌بان طبیعت اردبیل نیز با بیان اینکه مدتی است فعالیت‌های مدنی و محیط زیستی در شهر اردبیل شکل گرفته و در حال حاضر روند رو به رشدی را شاهد هستیم، افزود: طرح پاکبانان محرم یکی از این فعالیت‌ها است که انتشار بسیار خوبی در کانال‌های ملی داشت. 
وی با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم در جامعه تاثیرگذار باشیم باید از خودمان شروع کنیم، گفت: ساختن یک جامعه سالم راهش از محیط زیست می‌گذرد. 
پناهی با بیان اینکه حقوق انسانی نیز در بحث محیط زیست دخیل است، افزود: جامعه‌ای که فعالان محیط زیست آن افزایش یابد، جامعه بهتری برای زندگی کردن خواهد بود. 
مدیر انجمن مردم‌نهاد دیده‌بان طبیعت اردبیل اظهارامیدواری کرد: ایده‌های که در شهر اردبیل شکل می‌گیرد، الگویی برای کشور باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.