هادی شریفان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در همین چارچوب 'خانه مسافر' در روستای حصار بوژان شهرستان نیشابور گشایش یافت.
وی ادامه داد: نیشابور از ظرفیتهای بسیار خوبی در حوزه گردشگری مذهبی و سلامت برخوردار است لذا برنامه مستندسازی میراث ناملموس به خصوصا میراث مربوط به ماه محرم در این هشرستان شروع شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: با توجه به شهرت جهانی مراسم شبیه خوانی این شهرستان امسال تورهای گردشگری به روستای فدیشه جهت دیدن این مراسم برای گردشگران تدارک دیده شده است.
وی به گشایش یک دفتر مسافرتی جدید در نیشابور نیز اشاره و بیان کرد: برای استفاده هر چه بهتر از این ظرفیتها کلاسهای آموزشی برای مدیران آژانسها و تورهای گردشگری و مسافرتی در این شهر برگزار خواهد شد.
او افزود: نیشابور با جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان و عمارتهایی تاریخی همچون شادیاخی، مجتهدی، قوامی، ملک التجار، گنجی، عیدیانی، وکیلی، سعیدی، امین الاسلامی، قرشی، امیری و صدیقی می تواند به یکی از مقصدهای جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.
شریفان ادامه داد: حفظ آثار فرهنگی و تاریخی به عنوان یکی از منابع درآمد و توسعه پایدار در شهرستان نیشابور و ایجاد ساز و کاری مناسب جهت جذب هرچه بیشتر گردشگر ضروری است.
نیشابور در فاصله 122 کیلومتری غرب مشهد 450 اثر تاریخی وجود دارد که از این تعداد 125 مورد به ثبت ملی رسیده است.
خبرنگار: سعید صفارائی **انتشار: حسین کریم زاده
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.