به گزارش ایرنا ، سردار حسین عبدی روز پنجشنبه در آستانه هفته نیروی انتظامی در نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: از اول مهرماه پارسال تا اول مهرماه امسال مجموع سرقت ها در استان اردبیل چهار درصد کاهش و دستگیری سارقان نیز چهار درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه سرقت ها به 2 بخش خرد و مهم دسته بندی می شود، اظهار کرد: 73 درصد سرقت ها در استان به صورت خرد مانند سرقت داخل خودرو و مابقی سرقت های مهم مانند سرقت منزل و مغازه و اموال باارزش هستند که 83 درصد این سرقت ها منجر به کشف و دستگیری سارقان شده است.
وی بیان کرد: چهار درصد سارقان دارای مدارک تحصیلی عالی و 64 درصد آنها بیکار هستند و سرقت های خشن مانند سرقت مسلحانه و راهزنی در استان در این مدت وجود نداشته است.
وی با اشاره به اینکه در مدت یک سال مجموع فوتی ها در اثر تصادف در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد کاهش داشته اضافه کرد: در یک سال گذشته 196 فوتی در استان داشتیم که امسال این رقم با 49 نفر کاهش به 147 فوتی رسیده است.
او تشریح کرد: استان اردبیل از نظر کاهش تصادفات منجر به فوت در این بازه زمانی در رتبه سوم در بین استان های کشور قرار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود مواد مخدر را منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: در یک سال اخیر نسبت به پارسال در مجموع کشفیات مواد مخدر در استان 18 درصد افزایش داشته ولی نسبت مواد مخدر صنعتی به مواد مخدر سنتی در حال افزایش است که زنگ خطر جدی برای جامعه می باشد.
سردار عبدی وجود سلاح و مهمات را یکی دیگر از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: در یک سال اخیر در مقایسه با سال قبل کشف سلاح شکاری و جنگی غیرمجاز در استان 31 درصد افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضایی است، گفت: در این مدت مجموع ارجاعات قضایی پلیس استان از جمله اخطاریه نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش دارد.
او افزود: شورای حل اختلاف ارجاعات قضایی را با استفاده از ابزارها و روش های الکترونیکی از جمله پیامک به طرفین اعلام می کند.
وی اظهار کرد: جرایم رایانه ای مانند کلاهبرداری، دسترسی به اطلاعات خصوصی افراد، هتک حرمت و حیثیت و جریحه دار کردن عفت عمومی در فضای مجازی در استان در یک سال اخیر نسبت به سال قبل 70 درصد رشد داشته است.
وی بیان کرد: نزاع و درگیری در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال هم در استان برابری می کند و فقط چهار فقره کاهش داشته است.
او افزود: یکی از اولویت های پلیس در استان توجه به این موضوع است و نهادهای فرهنگی و همه دستگاهها باید به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند تا با آسیب شناسی و کارهای فرهنگی نزاع و درگیری سر مسائل پیش و پا افتاده و کوچک در استان کاهش یابد.
وی اضافه کرد: روزانه به طور میانگین مردم در سطح استان یک هزار و 400 مورد تماس با شماره 110 پلیس برقرار می کنند که بیش از 50 درصد این تماس ها منجر به عملیات پلیس می شود و مابقی ارشاد و راهنمایی می شود.
سردار عبدی گفت: شعار هفته نیروی انتظامی امسال 'پلیس برای امنیت و امنیت برای همه' است و از جمعه چهاردهم مهرماه هفته نیروی انتظامی شروع و بیستم مهرماه خاتمه می یابد.
فرمانده انتظامی استان اردبیل از اجرای برنامه های متنوع در این هفته خبر داد و افزود: 90 برنامه شاخص و 34 برنامه استانی و تعدادی برنامه درون سازمانی در هفته نیروی انتظامی اجرا خواهد شد.
او اظهار کرد: همچنین همزمان با هفته نیروی انتظامی چهار طرح عمرانی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان خلخال ، پاسگاه بخش آبی بیگلو ، ساختمان تشخیص هویت و ساختمان پلیس راهور مرکز استان با هزینه اعتباری بیش از 50 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
6130/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.