به گزارش خبرنگار ایرنا منوچهر امان اللهی روز پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا در تشریح عملکرد 6 ماه امسال فرماندهی انتظامی استان، افزود: در نیمه اول امسال در سایه زحمات ماموران انتظامی استان شاهد کاهش 12 درصدی سرقت های مهم، 14 درصدی سرقت منزل، 10درصدی سرقت خودرو، 14 درصدی سرقت موتور سیکلت و کاهش 22 درصدی کیف قاپی نسبت به مدت مشابه سال 95 در استان بودیم.
او گفت: در این مدت همچنین شاهد افزایش پنج درصدی کشفیات در حوزه سرقت بوده ایم و در مجموع 79 درصد از سرقت ها کشف و 50 باند سرقت متلاشی شده اند.
وی همچنین نتیجه اقدامات نیروی انتظامی در کنترل اراذل و اوباش در 6 ماه اول امسال را کاهش 42 درصدی قمه کشی و شرارت های این قشر نسبت به مدت مشابه سال قبل عنوان کرد و گفت: در این مدت 42 نفر از اراذل دستگیر شده اند.
امان اللهی همچنین از افزایش 136 درصدی کشفیات در حوزه مواد مخدر خبر داد و نتیجه اقدامات ناجا را کشف 893 کیلوگرم مواد مخدر، شناسایی و متلاشی شدن 23 باند و اجرای طرح پاکسازی محلات در 675 مرحله عنوان کرد.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در ادامه افزود: در این مدت 125 منزل و مغازه که محل فروش مواد مخدر بوده اند تعطیل شده و سه هزار و 300 خرده فروش مواد و نیز معتادانی که مواد مخدر به همراه داشته اند، دستگیر شده اند.
امان اللهی در ادامه همچنین از افزایش 93 درصدی اقدامات پلیس در حوزه برخورد با قاچاق کالا خبر داد و ارزش کالاهای کشف شده را نیز 308 میلیارد ریال عنوان کرد؛ به گفته او 70 مورد از کشفیات در این حوزه ارزششان بالای یک میلیارد ریال بوده است.
به گفته او در حوزه مبارزه با جرایم اقتصادی نیز 63 فقره پرونده رسیدگی شده است که منجر به کشف 285 میلیارد ریالی در این حوزه شده است.
در حوزه تصادفات نیز وی به کاهش پنج درصدی تصادفات منجر به فوت نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در مجموع 6 هزار و 184 فقره تصادف و 229 نفر فوت شده داشته ایم.
امان اللهی همچنین به افزایش 86 درصدی جرایم در حوزه فضای مجازی نسبت به مدت مشابه سال 95 اشاره کرد و گفت: 98 درصد از این جرایم را توانسته ایم کشف کنیم.
وی ادامه داد که در برخورد با صنوف متخلف نیز سه هزار و 650 مورد اقدام داشته ایم که منجر به پلمپ 2 هزار و 120 مورد شده است.
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پاسداری از ارزش های دینی و مذهبی، مردمداری و مشارکت جویی آحاد مردم برای ایجاد امنیت پایدار، شاخص های اصلی برنامه های هفته ناجا است، گفت: در هفته ناجا 157 برنامه در استان اجرا می شود.
سردار امان اللهی افزود: ارائه خدمات مضاعف در حوزه پلیس های تخصصی، حضور کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس، دانشگاه ها و مساجد و راه اندازی اتوبوس نظم و امنیت از جمله برنامه های هفته ناجا است.
وی با بیان اینکه امنیت صرفا با کار پلیسی برقرار نمی شود، افزود: مشارکت همگانی و مسئولیت پذیری در قبال شهروندان نیاز جامعه امروز است.
او همچنین با اشاره به برقراری 398 هزار تماس در6 ماه نخست امسال با مرکز فوریت های پلیسی 110 و 160 هزار کار عملیاتی و انتظامی در پی این تعداد تماس، افزود: شهروندان به واسطه قصور و انحراف معدودی از ماموران پلیس، عملکرد سازمان را مورد قضاوت قرار ندهند.
وی یادآور شد که با تخلفات عوامل انتظامی به صورت ویژه برخورد می شود.
هفته نیروی انتظامی از روز شنبه ۱۴ مهرماه با شعار 'پلیس برای امنیت، امنیت برای همه' آغاز می شود.
7457/3033 خبرنگار:جواد الماسی** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.