به گزارش ایرنا ، یوسف احمدی روز پنجشنبه در جلسه شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی مشگین شهر افزود: در حال حاضر کمتر از نیم درصد از اهالی این استان بی سواد هستند.
او اظهار کرد: بر اساس سرشماری سال 95 ، 56 هزار و 838 نفر از جمعیت استان بی سواد می باشند که این تعداد در جامعه هدف نهضت سواد آموزی بین سنین 10تا 49 ساله قرار گرفته اند.
وی گفت: در سال تحصیلی جدید تلاش می شود با همکاری فرمانداران ، ائمه جمعه و سایر نهادها و ارگان های دولتی که برای ریشه کنی بی سوادی در استان تفاهم نامه امضا کرده اند 9 هزار و 500 بی سواد تحت آموزش های اولیه قرار بگیرند.
فرماندار مشگین شهر نیز در این جلسه با بیان اینکه بزودی شهرستان مشگین شهر میزبان برگزاری نخستین یادواره شهدای نهضت سواد آموزی خواهد بود گفت: این یادواره با حضور معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس نهضت سواد آموزی کشور برگزار خواهد شد.
میرعلی رحیمی زاد افزود: از تعداد هفت شهید نهضت سواد آموزی استان اردبیل پنج شهید متعلق به مشگین شهر است و این موضوع نقطه عطفی در تاریخ این شهرستان محسوب می شود.
او گفت: تمام اقدامات لازم در خصوص برگزاری یادواره صورت گرفته و اهالی شهید پرور منطقه با حضور پرشور خود در این مراسم بار دیگر با شهیدان انقلاب اسلامی و امام شهیدان تجدید پیمان خواهند کرد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.