به گزارش ایرنا ، میرآرمان واعظی مدیرکل شیلات استان اردبیل سه شنبه در حاشیه برگزاری جشنواره طبخ آبزیان و غذاهای دریایی در شهرستان گرمی مغان گفت: اردبیل از نظر سرانه مصرف ماهی در کشور رتبه سوم را در بین استان های غیر ساحلی کشور دارد.
وی بیان کرد: با برگزاری جشنواره های پخت غذاهای دریایی در شهرستان های استان سعی در ترویج فرهنگ مصرف بیشتر ماهی را در بین مردم داریم.
وی افزود: در شهرستان گرمی 39 مزرعه پرورش ماهی فعال هستند که پارسال 504 تن انواع ماهیان سردآبی و گرم آبی شامل 250 هزار قطعه تخم چشم زده و 200 هزار قطعه ماهی سردآبی تولید کردند و پیش بینی می شود میزان تولید امسال 20 درصد افزایش یابد.
واعظی اضافه کرد: شهرستان گرمی رتبه چهار را در بین شهرستان های استان اردبیل در تولید ماهی به خود اختصاص داده است.
در پایان این جشنواره بر اساس رای هیات داوران شهناز حاجی زاده ، منیژه فیروزی و راضیه اصلی به ترتیب رتبه های اول تا سوم این جشنواره را در زمینه بهترین آشپز پخت ماهی به خود اختصاص دادند.
مصرف ماهی عنوان یک دارو و یک آنتی بیوتیک در علم تغذیه مطرح است و به دلیل داشتن منبع سرشار امگا سه باعث انسداد رگها نمی شود و مصرف کننده را از بسیاری از خطرات جانی همچون سکته قلبی، تپش قلب و گرفتگی عروق و انباشتگی چربی در بدن در امان نگه می دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.