مدیرمسئول مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: تاکنون 48 عنوان کتاب در این مرکز چاپ شده است که عمده آن در حوزه دانشگاه و آموزش عالی و بخش‌های کشاورزی، سلامت، علوم انسانی، علوم پایه و دین بوده است.

مهران محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه اردبیل با بیان این مطلب افزود: در مدت زمان کوتاه از آغاز فعالیت مرکز انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل تلاش شده تا ارتباطات موثر و سازنده‌ای با اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، محققان و فعالان بخش‌های مختلف برقرار نماییم تا امکان ظهور و بروز نتایج مطالعات و پژوهش‌های آنان در قالب کتاب فراهم شود.

وی اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، از 14 لغایت 20 مردادماه به متقاضیان انتشار کتاب های دانشگاهی در مرکز انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل 20 درصد تخفیف در کل هزینه‌های چاپ کتاب اعمال خواهد شد.

مدیرمسئول انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: این طرح با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و توسعه نشر کتاب در جامعه و حمایت از صاحبان فکر و اندیشه، انجام می گیرد. هرچند به دلیل اهمیت نشر کتاب، جهاددانشگاهی علاقمند است تا حمایت‌های کاملی از مولفان و مترجمان به عمل آورد اما به دلیل محدویت منابع مالی این شرایط مهیا نمی‌باشد.

محمدی تصریح کرد: در صورتیکه کتاب‌های پیشنهادی از مرحله داوری و بررسی‌های اولیه امتیازهای لازم را کسب نماید این تخفیف در هزینه‌ها اعمال خواهد شد، ضمن اینکه زمان‌بندی مناسب و کوتاهی نیز به این منظور در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه باید زمینه حمایت از اهل قلم و صاحبان فکر و اندیشه  فراهم و آنان را ترغیب کرد ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع کتاب و کتابخوانی مورد تاکید مستمر مقام معظم رهبری، علما و مسئولان می‌‎باشد، بسترسازی برای ترویج فرهنگ انسان ساز مطالعه نیز می‌تواند تاثیری بسزایی در گسترش علم و دانایی در جامعه داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه ارزیابی کتاب‌ها غالبا توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و چهره‌های خبره انجام می‌گیرد،  افزود: در سال 1396 با تشکیل شورای علمی کتاب تلاش خواهد شد بار علمی و ترویجی کتاب های این انتشارات ارتقا یابد و به موضوعات دانشگاهی توجه ویژه‌ای شود.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.